Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
20. april 2015 - 18:41 Der er 7 kommentarer

Opret en txt fil ud fra log

Hej. Kan man lave et tjek i en database / tabel (fx hver time) om hvis der er en ny id, så skal den ud fra log filen oprette en tekst fil (gerne pdf), med de værdiger der høre til id´et?

Jeg har prøvet at google en del, men kan ikke finde noget omkring dette.

Obs! Ser gerne at dette sker i sql server (databasen).
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2015 - 03:30 #1
Du skal have noget kode som goer det du oensker udfoert og saa skal du have noget til at kalde koden med det oenskede interval.

Hvis det er MS SQLServer kan du bruge Windows scheduler eller SQLServer schduler til det sidste.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2015 - 03:44 #2
lav en stored procedure i db
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
07. maj 2015 - 22:33 #3
Sidwave UPS, havde ikke set at der var blevet skrevet, kan du give mere specifikt hvordan jeg kan lave den i db? et eksempel kunne være super:) Skal ikke være ud fra log hvis der er noget mere simpel men skal være igennem sql db.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2015 - 15:01 #4
ikke specifikt desværre.
men når du opretter en stored procedure, kan denne køres ved ting, eller med interval.

skriv på SQL hvad den skal gøre, så gør den det, når du vil!
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
12. maj 2015 - 15:19 #5
okay, jeg har lavet et query som køre en select metoden som virker, men nu skal jeg smide den ind i "Manage SQL Server Agent Jobs" problemet er dog at jeg ikke kan finde det i sql i forhold til hvad jeg kan se på nettet, nogen som kan fortælle mig hvordan jeg får det frem hos mig?
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
12. maj 2015 - 15:20 #6
okay, jeg har lavet et query som køre en select metoden som virker, men nu skal jeg smide den ind i "Manage SQL Server Agent Jobs" problemet er dog at jeg ikke kan finde det i sql i forhold til hvad jeg kan se på nettet, nogen som kan fortælle mig hvordan jeg får det frem hos mig?
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
15. maj 2015 - 17:05 #7
Jeg har nu fået næsten alt til at virke, men når jeg ønsker at oprette en .txt fil så sker der ingen ting, en der kan fortælle mig hvad jeg gøre forkert, her er hvad jeg skriver:

DECLARE @FileName varchar(50), @bcpCommand varchar(2000)
SET @FileName = REPLACE('G:\'+CONVERT(char(8),GETDATE(),1)+'.txt','/','-')
SET @bcpCommand = 'bcp "SELECT * FROM dbo.dbTest WHERE (DATEADD(MINUTE,-1420, GETDATE())) < [date];" queryout "'
SET @bcpCommand = @bcpCommand + @FileName + '" -U garth -P pw -c'
PRINT @bcpCommand

Men ingen ting ligger på G drevet....