Avatar billede tras Juniormester
23. april 2015 - 14:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Select * from DB virker ikke.

Så jeg har skiftet server og nu virker min kode ikke mere....

Jeg kan få dette til at virke:
$sql = "SELECT id FROM A2SEA_inventory WHERE type = 'Dongle' and contry = 'UK'";
$result = $conn->query($sql);
if ($result->num_rows > 0) {
    // output data of each row
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        echo "<br> id: ". $row["id"].  "<br>";
    }
} else {
    echo "0 results";
}

$conn->close();

hvordan går jeg min gamle kode til at virke?
$result = sql("SELECT count(*) FROM A2SEA_inventory WHERE type = 'Dongle' and contry = 'UK'");
                                $num_dongles = $conn->query($result, 0);
                                echo 'Total:'.$num_dongles.'<br>';
Avatar billede tras Juniormester
23. april 2015 - 14:19 #1
Gamle kode uden ændringer:
$result = mysql_query("SELECT count(*) FROM A2SEA_inventory WHERE type = 'Dongle' and available = 'Yes' and contry = 'UK'");
                                $num_dongles = mysql_result($result, 0);
                                echo 'Free:'.$num_dongles.'';
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. april 2015 - 11:55 #2
prøv at læse om mysqli_result()
feks her
http://stackoverflow.com/questions/17707331/fatal-error-call-to-undefined-function-mysqli-result

jeg har omskrevet din code lidt, man kan som bekendt i mysqli skrive i Procedural og i OOP, eller blande hvis man lyster.
men det mest effektive vil være at skrive i OOP, da de procedurale functioner bare kalder de tilsvarende metoder i OOP.
nedenstående er skrevet proceduralt(udkommenteret) og med OOP, så du kan sammenligne

<?php
$sql = "SELECT count(*) FROM A2SEA_inventory WHERE type = 'Dongle' and available = 'Yes' and contry = 'UK'";
// Procedural Style
// $conn = mysqli_connect("localhost", "root", "", "test");
// $result = mysqli_query($conn, $sql);
// $row = mysqli_fetch_assoc($result);

// OOP Style
$conn = new mysqli("localhost", "root", "", "test");
$result = $conn->query($sql);
$row = $result->fetch_assoc();

echo $row['count(*)'];
?>
Avatar billede tras Juniormester
28. april 2015 - 15:06 #3
Ahh.....

Fandt ud af at grunden til min kode ikke virkede var at jeg ikke måtte gøre sådan

<?

?>

men skulle gøre sådan

<?php

?>