Avatar billede kdst Nybegynder
23. april 2015 - 20:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Check om et OU i Active Directory er tomt - PowerShell

Hejsa,

Jeg er ved at bygge et PowerShell script, som skal køre på Active Directory, og redigere en bruger der ligger i et OU, for derefter at smide brugeren tilbage i det korrekte OU.

Scriptet kører automatisk hver 10. minut (Task Scheduler) og det fungere sådanset også okay, dog er problemet bare at scriptet fejler, hvis det OU den skal kører på er tomt.

Kan jeg tjekke når scriptet starter, om der ligger brugere i det OU, og hvis der ikke gør, skal det bare stoppe og ikke gøre mere?
Avatar billede kdst Nybegynder
23. april 2015 - 23:49 #1
Jeg fandt selv en løsning på mit problem, nu virker scriptet som det skal! :)

Hvis andre kommer forbi denne tråd, så er nedstående den måde jeg fandt frem til virker bedst:

$sourceOU = Get-ADUser -Filter * -SearchBase "OU=Brugere,DC=ad,DC=local"

if($sourceOU -eq $null) {
    "Afslut uden at gøre noget"
} else {
    "Kør scriptet"
}
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. april 2015 - 11:08 #2
Det er den korrekt måde at gøre det på. Den eneste kommentar, er en lille "smuksering" af scriptet:

if(!$sourceOU) {
    "Afslut uden at gøre noget"
} else {
    "Kør scriptet"
}
Avatar billede conz Juniormester
24. april 2015 - 16:43 #3
#2
Der er jeg nu uenig. At skrive betingelsen helt ud, gør at scriptet er nemmere at læse og forstå.