25. april 2015 - 11:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Content coding error

Når jeg prøver at åbne http://gamrupa.org i Firefox får jeg denne besked:  "Content Encoding Error.  The page you are trying to view cannot be shown because it uses an invalid or unsupported form of compression."
Ingen af vi to der har adgang til admin har foretaget nogen ændringer for nyligt.  Så vidt vides har webhosten ikke forandret noget software.  IE giver beskedden "This page cannot be displayed," Safari siger "Safari cannot open the page 'http://gamrupa.org/'.  The error is: 'cannot decode raw data' (CFURLErrorDomain:-1015)," og Crome:  "This page is not available. ERR_CONTENT_DECODING_FAILED."  Jeg har prøvet at google på FF's fejlmelding, men jeg fandt intet der hjalp hos mig.  Har nogen været ude for noget lignende eller kan nogen bidrage til at jeg kan forstå og afhjælpe problemet?
25. april 2015 - 13:10 #1
Det første man bliver blind på er som regel øjnene.  Når jeg googlede på fejlbeskedden fik jeg det indtryk, at den kan forekomme af et stort antal årsager.  Eftersom hjemmesiden sidder på en Joomla platform skulle jeg naturligvis havde googled på fejlbeskedden OG Joomla.  Da jeg gjorde det, fandt jeg, at et antal andre brugere havde haft samme problem og havde løst det ved at sætte 'gzip compression' til 0.  Da jeg gjorde det samme fik jeg igen adgang til siden.

Men Joomla bruger formentlig gzip compression af gode grunde, og jeg er ikke klar over, om jeg skaber andre problemer ved at sætte den ud.  Yderligere ville jeg gerne forstå, hvordan gzip compression pludselig kunne blive et problem uden at jeg har rørt ved hjemmesiden i et par uger.  Jeg ser yderligere, at hvis en server bruger gzip compression kan det konflikte hvis Joomla også bruger det, så jeg har lagt et spørgsmål ind til webhosten om de har foretaget sig noget der kunne have haft indflydelse på compression.  Der venter jeg på svar.

Jeg lader dette spørgsmål stå åbent lidt længere; måske er der nogen der nogen der kan tilføje noget til sagen.
29. april 2015 - 11:47 #2
Lukker.