Avatar billede natsortsort Nybegynder
27. april 2015 - 10:53 Der er 3 kommentarer

SMS Gateway - GSM Modem

Hej,

Jeg er på udkig efter et løsning, hvor jeg kan koble et GSM Modem til en Mac, til håndtering af indgående SMS'er på et 8 cifret nummer som skal læses ind i en database.

Nogen der har erfaring med dette?

- udstyr?
- Software?

MVH

David
Avatar billede sorenguldager Nybegynder
28. april 2015 - 10:40 #1
Hej David

Må jeg høre hvad du skal bruge det til?

Ulempen ved at bruge hardware modems er, at de er meget langsomme (kan håndtere en sms hvert 4-5 sekund), modemmet skal være tilkoblet en mast hele tiden, alt kommunikation med modemmet er med AT-kommandoer etc.

Tidligere har vi hostet over 100 modems i et server-center, men er nu gået over til at hoste alle vores numre i Telenors SMSC. Dvs. vores SMS gateway kan dirigere alle indkomne sms-beskeder på dit 8-cifrede nummer over til en URL-adresse med enten GET eller POST, hvorefter du kan læse dem i din database.

Du kan bestille en gratis prøve-konto på www.inmobile.dk, så kan du teste vores løsning.

Hvis du gerne vil have kontakt-oplysninger på vores modem-leverandør, som vi brugte dengang, så send mig endelig en e-mail på sl@inmobile.dk :-)

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen
Søren Guldager Larsen
Partner i www.inmobile.dk
Avatar billede natsortsort Nybegynder
28. april 2015 - 11:38 #2
Hej Søren,

Når du spørger så direkte, så er det korte svar jo ret enkelt - det er for dyrt.

Små kunder som har behov for at kunne modtage beskeder på et 8 cifret nummer et par gange om dagen, vil ikke betale de priser.

David
Avatar billede sorenguldager Nybegynder
28. april 2015 - 15:11 #3
Hej David

Et modem koster hurtigt 1000 kr. ekskl. moms og så skal der udvikles noget software til at kommunikere med modemmet. Hvis softwaren fejler, så skal der debugges og fejlen skal rettes. Derudover kan modemmet fejle, ryge af netværket etc.

Hosting af et nummer koster fra 275-400 kr. om måneden, og så er du helt uafhængig af modem, softwaren etc. Du kan endda få tilsendt de indkomne sms-beskeder som en e-mail og modtageren kan besvare e-mailen, hvorefter svaret sendes til mobilbrugeren.

Du kan kontakte M2M, hvis du søger en leverandør af modems :-)

Med venlig hilsen
Søren Guldager Larsen
Partner i www.inmobile.dk