Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
29. april 2015 - 21:16 Der er 1 løsning

Find sidste (og første) udfyldte række og returner cellenummer eller reference (ikke vba)

Problemstiling:

Findes der en funktionalitet -eller kombination, der finder sidste (og første celle?

jeg har i kolonne B:B x antal rækker.

Jeg ved ikke hvor lang kolonnen er, da antallet af rækker svinger.

Jeg skal bruge det til at lave en indirect, der henter data fra det range. Det er ikke muligt at bruge B:B da operationen vil blive for tung.

Svar.
Adressen på den sidste celle, som ikke er tom:
=ADRESSE(SUMPRODUKT(MAKS((B:B<>"")*(RÆKKE(B:B))));KOLONNE(B$1))

Og denne matriksformel (afsluttes med CTRL+SHIFT+ENTER) for at vise adressen på den første celle, som ikke er tom:
=CELLE("Address";INDEKS(B1:B100;SAMMENLIGN(FALSK; ER.TOM(B1:B100); 0)))
Fra Natkatten og
Første ikke tomme: ="B"&MATCH("?*";INDEX(B1:B100&"";0);0)

Sidste: ="B"&MATCH(9^9;B1:B100)
Fra xl-Enthusiast

XL fik svar, Natkatten IKKE.
Dette er for at tildele Natkatten de 30 point.
Avatar billede natkatten Mester
24. maj 2015 - 07:51 #1
Et svar.