Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
29. april 2015 - 21:27 Der er 3 kommentarer

Hvordan laver man fede ikoner/billeder

Kære Eksperter
Jeg vil gerne hvide hvordan man laver sådan nogle fede ikoner/billeder til sit website.

Håber i kan hjælpe mig

Mvh
Christina
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2015 - 08:22 #1
Hvilken slags ikoner/billeder? Det er et temmelig bredt spørgsmål.

Men sådan generelt vil svaret være at bruge et vektor- eller billedbehandlingsprogram, som f.eks. Adobe Photoshop eller Illustrator (eller GIMP og Inkscape for gratis alternativer).

Men det kræver både øvelse og sans for det kreative at lave noget godt i dem - noget ingen kan give dig over et online forum. Du kan dog finde masser af tutorials til at komme i gang med det.

Alternativt kan du finde færdige ikoner klar til brug mange steder. Men der skal du nok lige fortælle mere om, hvad du søger.
Avatar billede Christina_nielsen Nybegynder
01. maj 2015 - 10:13 #2
Tak for svaret
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 01:17 #3
Hvis alle de medfølgende Windows-ikoner er ved at være lidt for kedelige at se på, så kan du bare lave dine egne.

Du kan plastre skærmen til med ikoner af børnene, favoritklubben eller vælge et billede eller grafik, der passer perfekt til den enkelte genvej.

Websiden ico.bradleygill.com giver mulighed for på få sekunder at trylle et almindeligt billede om til et ikon, som du kan bruge på din pc eller din webside.

Du uploader billedet (JPG, PNG, BMP eller GIF), venter et kort øjeblik og downloader så resultatet. Nemmere kan det ikke blive.

Har du for eksempel en genvej til din mappe med musik eller billeder liggende på skrivebordet, er det oplagt at kreere et ikon (en node, en guitar, et kamera...), der passer til indholdet.

Skift ikon
For at udskifte et ikon skal du højreklikke og vælge 'Egenskaber', 'Skift ikon...' og så 'Gennemse'. Så finder du dit hjemmelavede ikon, og derefter klikker du på 'Åbn' og 'Ok'.

Vil du gerne slippe af med den lille pil i ikonet/genvejen, kan du som Vista-bruger hente et program, der klarer det for dig.

Som XP-bruger er det en lidt større udfordring at fjerne pilen, og medmindre du har helt styr på det tekniske, anbefaler vi ikke, at du prøver.

Read more at http://www.computerworld.dk/art/9947/lav-dit-eget-ikon-til-skrivebordet#tmeXQYQzIVr7iwLC.99