Avatar billede Anders F Praktikant
02. maj 2015 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 pc bliver ved med at blive angrebet af samme IP-adresse?

Hej.

Jeg har Windows 7 på min stationære pc og bruger BullGuard til sikkerhed.

BullGuard er i de sidste 2 eller 3 dage blevet ved med at melde om netværksangreb, som BullGuard så neutraliserer. Det sker cirka hvert 10. minut.

Når jeg klikker på beskeden, så får jeg besked om, at:
Angripers IP: 188.138.102.34 (static-ip-188-138-102-34.ip.pool.com
Angribers MAC: 00-12-DA-39-5A-00

Hvad hulen skal jeg gøre? Har kørt scanning med BullGuard, prøvet systemgendannelse osv., men intet virker.

Nogen forslag?

VH Anders
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 07:34 #1
dette program kan vise dig hele ip adressen

http://www.visualroute.com/

http://www.visualroute.com/download.html

m.v.h

det er ikke gratis men så vidt jeg husker er der en prøve periode før man skal betale

lav ruten og et image af den

find administratoren eller hostmaster og anmeld personen
det kan jo være en de har i kikkerten

man kan også anmelde det til politiet men kender ikke nogen der har fået respons fra dem

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 08:28 #2
Prøv at køre en tur med AdwCleaner og se om den finder noget som Bullguard har ladet passere.
Jeg kan frygte du har noget på computeren der "kalder" på hackeren.
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Prøv evt også Junkware Removal Tool:
http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/
Avatar billede Anders F Praktikant
17. maj 2015 - 07:59 #3
Hej.

Der skete det, at der var ikke rigtig noget, der virkede, men efter et par dage stoppede problemet af sig selv.

VH Anders