Avatar billede Michael_H007 Juniormester
03. maj 2015 - 17:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af eksistrende makro

Jeg har nedenstående makro, som indsætter navn og dato, men jeg ville gerne have den til at blive stående i cellen, hvor den har indsat dato og navn, i redigeringsmode, så jeg kan skrive en yderligere tekst til efter Tekst: uden at skulle trykke F2

Sub test()
    ActiveCell.Value = Format(Date, "dd.mm.yy") & " " & Application.UserName & "Tekst: "
End Sub
Avatar billede natkatten Mester
03. maj 2015 - 17:31 #1
Du skal have fat i SendKeys. Noget a la dette:

Sub test()
ActiveCell.Value = Format(Date, "dd.mm.yy") & " " & Application.UserName & "Tekst: "
    SendKeys "{f2}", True
    SendKeys "{end}", True
End Sub

Alternativt - og dette vil jer personligt foretrække - så skal du arbejde med en Inputbox el.
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
04. maj 2015 - 07:49 #2
Kan du forklare hvad du mener med inputbox ? og hvordan det evt. skal gøres
Avatar billede natkatten Mester
05. maj 2015 - 09:17 #3
Du kan kigge på dette eksempel:

http://gratisupload.dk/f/8rhh2refo0/
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
12. maj 2015 - 07:43 #4
Tak for input, men jeg tror ikke helt jeg er med på forskellen i de to. Hvordan får jeg integreret den anden de, så teksboksen vil 'poppe op' uanset hvilken række jeg tilgår - i en bestemt kolonne ? Med andre ord - den skal fungere i en bestemt kolonne uanset hvilken række
Avatar billede natkatten Mester
12. maj 2015 - 07:59 #5
Hvis du skal have den til at reagere på input i en hel kolonne, så kan denne f.eks. benyttes:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Columns("D:D")) Is Nothing Then
Call SkrivICelle
End If
End Sub
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
12. maj 2015 - 08:03 #6
Ja den kunne jeg se i din løsning, men hvor skriver jeg den ind i den ind - i forlængelse af SkrivICelle eller ?
Avatar billede natkatten Mester
12. maj 2015 - 08:58 #7
Nej, kode, som skal reagere på en hændelse i et ark, skal skrives ind i arket. Højreklik på arket/fanebladet og vælg 'Vis programkode'. Erstat den eksisterende kode med ovenstående.
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
12. maj 2015 - 09:47 #8
Det virker fint, men bare ikke efter hensigten. Meningen var, at når jeg gik i f.eks. række D5 så kom pop-up boksen og jeg kunne skrive en ny kommentar til den celle. Nå jeg så går i D6 så kom pop-up boksen op igen og jeg kunne skrive input til denne.

Fælles er, at der skal være dato og initialer (bruger info.) i cellerne.

Håber det giver mening.
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
10. juni 2015 - 09:29 #9
Kom ikke rigtignærmere en løsning på ovenstående, derfor ha jeg uploadet en fil hvor jeg beskriver hvad jeg ønsker

http://gratisupload.dk/f/8s59fiqapi/
Avatar billede Michael_H007 Juniormester
03. august 2015 - 14:29 #10
Savner feedback på mit upload
Avatar billede natkatten Mester
25. august 2015 - 10:19 #11
Et svar