Avatar billede fizban01 Nybegynder
03. maj 2015 - 19:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

En slags auto save

Hej.

Kan man lave en slags auto save.
Jeg skal bare ha den til at gå til en anden side efter ex. antal min.

Jeg har set noget lignende på nogle sider hvis der er skiftede server eller domæne så skriver de "siden er flyttede" og efter ex. 10 sek. ryger man over på en anden side.

//Fizban..
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2015 - 21:42 #1
Kig på meta refresh eller JavaScript med setTimeout - men det gemmer jo ikke noget.
Avatar billede fizban01 Nybegynder
07. maj 2015 - 20:55 #2
Hej .. har lige prøvede den refresh til meta. den ville ikke lige det jeg ville. . måske den anden kan.

Men det jeg skal ha den til at gøre er. (simpel udgave)

Jeg har en form jeg vil lave en auto gem på så når der er gået 15 min skal den på til siden hvor den gemmer det der er indtastede i den på gældende form

Men den til meta, tager jo ikke det med der er indtastede, for den har jo ikke fat i formen på nogen måde. Kan man det

Et exempel på en form her under.

<head>
<title>ret indtastede</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="retgem.asp">
  <input type="text" name="T1" size="20">
  <br>
  <input type="submit" value="Send" name="B1">
</form>
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2015 - 21:03 #3
Det var også præcis det jeg skrev - men i så fald er du nødt til at benytte JavaScript i form af en form.submit i en setTimeout.
Avatar billede fizban01 Nybegynder
18. maj 2015 - 19:13 #4
Keysersoze smider du lige et svar..

Har ikke løst endnu. men det er nok det tætteste jeg kommer jo et svar lige nu..
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2015 - 10:08 #5
Svar.

Men du kan jo bare spørge dybere ind til det?
Avatar billede fizban01 Nybegynder
19. maj 2015 - 19:27 #6
Takker men det jeg skal bruge er den stump kode jeg skal bruge til den form, for at lave auto save.

Jeg er slet ikke så stiv i JavaScript. har brugt det nogle få gange. men det har sådan set kun været førdige stumper der bare skulle rettes lidt til.

Og min asp er selv lært.. så jeg er ikke den helt vilde programmør. Men det virker da det meste jeg får lavet. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2015 - 13:04 #7
Jeg vil ikke lave det for dig - specielt ikke når du ikke har gjort et forsøg. Ud fra buzz-ord som Ajax og serialize form burde du kunne komme et stykke af vejen.
Avatar billede fizban01 Nybegynder
02. juni 2015 - 19:33 #8
Jeg mener heller ikke du skulle lave det... :-) .. men er gået fra det igen.. har møske fundet en anden løsning.. godt nok ikke så den gemmer delv .. men så man bliver mindet om at man skal gemme.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2015 - 09:28 #9
Uden at vide hvad præcist det indebærer kunne du jo også bare gøre noget a la facebook; forsøger man at lukke eller navigere væk alerter du brugeren.