Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2015 - 05:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lokaliser filer i undermapper

Jeg har 2 3TB HD's som har været sat op til Raid (spejlning), så de skal indeholde det samme.
Der gik ged' i Raid opsætningen, der er kommet flere filer og undermapper på den en hd.
HD1 36.245 filer 2660 mapper
HD2 36.272 filer 2662 mapper
HD 2 indeholder 2 mapper mere end HD1
De 27 filer som er forskellen mellem HD 1 og 2, ligger sansynligvis i de 2 extra mapper, som er under-mapper.
Der er 1644 af 2662 mapper, som er hoved mapper, resten undermapper.
Hvordan finder jeg de 2 under-mapper der er til forskel imellem HD1 og HD2 ?
Uden jeg skal gennem-se alle 1644 hoved-mapper med tilhørende undermapper.
Avatar billede cht22 Professor
05. maj 2015 - 14:56 #1
Du kan bruge programmet Total Commander det kan hentes fra http://ghisler.com/

Der vælger du "Kommandoer" -> "Synkroniser mapper"...
Avatar billede eiken Nybegynder
06. maj 2015 - 14:05 #2
Nu ved jeg ikke hvordan programmet virker.
Men jeg skal ikke have Synkroniseret nogle mapper.
Jeg skal have oplysninger om hvad forskællen er.
Den computer som HD'erne sidder i kører XP 64-bit, den er fuldt opdateret, der er ikke installeret antivirus og den kommer aldrig på internettet.
de 2 3TB indeholder mere end 10 års arbejde.
Indholdet er Pink Floyd Flac, Shn og Ape (tabsfrit).
Tidligere oplyst:
HD1 36.245 filer 2660 mapper
HD2 36.272 filer 2662 mapper
er ikke rigtigt, det er kun mappen PF FLAC der er problemer med.
Kan Total Commander arbejde off-line ?
Kan den se forskellen på 2 tekst filer (.txt) ?
eller kender du et andet program der kan gøre det ?
DIR /S * >C:\Temp\filliste.txt - indsat i Kommandoprompt gir verdens bedste filliste med alle oplysninger.
Jeg har intet corpyrightet musik, det man kan købe har ingen interesse.
Mange filer her flere Recordere (optaget af forskællige personer).
Det er en fantastisk oplevelse at afspille et cassette bånd optaget i 1971, om konverteret til flac 24 bit format, hvis man har stereo anlæg der kan gengive det. Fantastisk !
Forskællen på 16 og 24 bit er enorm stor.
Avatar billede eiken Nybegynder
06. maj 2015 - 14:13 #3
Hvis du en dag kommer forbi Esbjerg er du (alle er) velkommen til at få en lyd-oplevelse i sær-klasse.
Avatar billede cht22 Professor
06. maj 2015 - 18:26 #4
Den synkroniserer ikke mapperne når du vælger det punkt. Den viser en liste over hvilke filer der er forskellige i de to mapper. Det vil sige at du kan se hvilke filer der er i den ene mappe og ikke i den anden mappe og omvendt.

Du kan bare vælge "Kommandoer" -> "Synkroniser mapper"... og efterfølgende "sammenlign". Det er kun hvis du vælger "Synkroniser" efterfølgende at du vil blive spurgt om der skal kopieres filer.
Avatar billede eiken Nybegynder
09. august 2015 - 16:10 #5
efterfølgende at du vil blive spurgt om der skal kopieres filer.
---
Så Total Commander sletter ingen filer ?

Takker for hjælpen, spm lukkes