Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2015 - 06:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win 7 Ultimate kan ikke se 3 TB

Mine HD er formateret til GUID Partition Table (GPT), oprettet i XP 64-Bit version.
Der var ingen problemer med win 7 før der kom dårlige sektore på HD'en.
Så jeg har lavet en ny Win 7 Ultimate installation på en ny HD.
Når jeg tilslutter mine 3 og 4 TB HD, så vil den nye installation intialisere diskene.
Hvilket vil sige at den ikke kan se dem.  ???
Hvis jeg tilfører en ny HD, og formaterer den til GUID Partition Table (GPT).
Så kan min XP 64-Bit version ikke se HD'en.
Så der må være noget helt forkert ved den ny Win 7 Ultimate installation på en ny HD.
Men Hvad ???
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2015 - 15:54 #1
Har du hentet alle opdateringer til systemet incl SP1?
Avatar billede eiken Nybegynder
06. maj 2015 - 13:17 #2
installationen henter selv opdateringer, hvilket medføre at den ikke lukker når jeg klikker luk computeren.
Den installerer opdateringer.

Min switch-box går ud af funktion, så jeg kan ikke skifte til næste computer.
Det kan tage op til 10 minutter før den  er færdig med opdateringer og slukker.
Så kan jeg endelig få lov til at komme videre. Røv ireterende.
Sådanne problemer har jeg aldrig haft med xp.
hvordan ser jeg om den har hentet SP1 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2015 - 16:35 #3
Hvis du går i kontrolpanel-Windows update så burde du i opdaterings oversigt kunne se alle de opdateringer der er installeret.
Avatar billede eiken Nybegynder
25. maj 2015 - 21:27 #4
OK, jeg har tjækket opdaterings oversigten og alle opdateringer til systemet incl SP1, er installeret.
Jeg har fået lov til at låne en anden kopi af en bekendt, han har den ikke selv installeret og skal ikke bruge den foreløbig.
Det er så en 64 bit version.
Jeg forstår ikke rigtigt det her 32 og 64 bit.
Min første win 7, blev hentet på microsoft hjemmeside, som prøveversion. Den kørte både 32 og 64 bit (og enda samtidig mener jeg).
Desværre fik harddisken dårlige sektore så en disk-cloning var ikke mulig.
Det er jo ikke sikkert at den nye 64 bit version virker anderledes, men jeg prøver. jeg har en ny (repareret) 1 TB HD til formålet.
:)
Avatar billede eiken Nybegynder
09. august 2015 - 18:46 #5
Nå men så fortsætter jeg med XP 64-Bit version.
Den supporter jo også 128 GB ram, så det er fint nok.