Avatar billede brasso Forsker
07. maj 2015 - 20:15 Der er 2 kommentarer

PDF i Google Chrome?

Hej
Har et problem med at åbne diverse PDF skemaer på Borger.dk
Når et skema forsøges åbnet, kommer der en besked om at det indbyggede Google pdf plugin, ikke kan bruges, men Adobe Reader skal bruges i stedet.
Jeg har så deaktiveret det indbyggede plugin, men Adobe Reader fremgår ikke som en mulighed der kan aktiveres, som den burde ifølge vejledningen.
Maskinen kører Win XP SP3, og jeg bruger Google Chrome som browser, da Explorer 8.0 ikke understøtter den rette java version til at logge på med NemID.
Hvordan får jeg Adobe Reader ind som plugin / Udvidelse til pdf filer?
Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere Adobe Reader, men uden at det gør en forskel.
Se evt. tråden på Kandu: http://kandu.dk/Spg173667.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2015 - 20:34 #1
jeg har droppet adobes alt for store program, og er på http://pdf-xchange-viewer.dk.malavida.com/d5635-download-gratis-windows
Og jeg har ingen problemer i chrome med pdf - men jeg er så heller ikke på et os, der udgik for flere år siden. Så hvis det ikke virker hos dig, så må du evt prøve at opdatere os (evt til en linux).
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. maj 2015 - 00:14 #2
Højreklik på linket -> Gem som. Så kan du gemme pdf-filen på skrivebordet og åbne den senere hen.