Avatar billede phm1970 Mester
08. maj 2015 - 08:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Image program

Hej, jeg leder efter et program som kan lave et image af en komplet harddisk, det skal kunne gemmes på en usb-harddisk MEN og det store men er at jeg vil have flere images liggende på den samme usb-harddisk så når man booter fra usb-harddisken skal man kunne "browse" mellem de forskellige images der ligger på den. Dem jeg har fundet bruger hele usb-disken til imaget og det er jo spild af plads på store diske.... håber nogen kan hjælpe ?
mvh Peter
Avatar billede phm1970 Mester
08. maj 2015 - 12:43 #2
jo tak jeg kan også Google :) det jeg ønskede var nogle som havde prøvet et bestemt program og derfor kunne sige at præcist det kunne hvad jeg ønsker :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2015 - 13:49 #3
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
bare tag den gratis version. I programmet er der mulighed for at lave en nødstart cd / boot-usb - det skal du gøre og have liggende i tilfælde af, at din harddisk ikke kan boot, og du sætter en ny i.
Derefter kan du lave images - jeg har 3. Et fra lige da win blev indlæst, et nyt, og et en version ældre end nyeste.
Programmet har også en finesse. Hvis du lige skal hente en enkelt fil ud fra en af dine images, så kan du 'mounte' det, og det optræder som et ekstra drev i stifinder. Så kan du trække filen til din nuværende disk, og lukke ned igen for image.
Avatar billede phm1970 Mester
11. maj 2015 - 08:52 #4
Det med enkelt filerne er ret smart, men måske fik jeg ikke formuleret mig helt korrekt :) det skal være images fra forskellige computere som jeg skal kunne indlæse ved boot.

Så en usbharddisk man booter på og så kan man vælge det image som hører til den pågældende computer og så smide det på.

Jeg forestiller mig der er nødt til at være et mindre program på usbharddisken for at det kan lade sig gøre....
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2015 - 09:07 #5
Du gemmer image-filerne fra pc'er på en usb-disk. Men hvis du vil kunne boote fra samme disk, så skal nødstart-rutinen være installeret før alt andet på den disk.
Det normale er, at man har et lille usb-stick (4-8gb) og på den har bootfilerne. Så man booter på USB-stick, og har images liggende på anden disk. Image-programmet har en rutine til at lave nødstart-cd/usb og den bør man så køre og gemme på sikkert sted.
Avatar billede phm1970 Mester
11. maj 2015 - 09:32 #6
det lyder som en løsning :) smid et svar og du får point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2015 - 09:41 #7
Bare luk selv, men tak for buddet.
Avatar billede phm1970 Mester
11. maj 2015 - 09:52 #8
tjek :) og tak for hjælpen :)
Avatar billede phm1970 Mester
11. maj 2015 - 09:52 #9
lukker :)