Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
11. maj 2015 - 18:35 Der er 9 kommentarer

Macbook problemer - hvordan tester jeg?

Min MacBook driller. Det er en Macbook Pro fra 2011 som hidtil har kørt perfekt.

Den seneste tid er den blevet meget varm og kørt meget langsomt skiftende.

Jeg har kørt hardware diagnosticering uden at finde nogen fejl.

Jeg har prøvet at skifte rammen. Uden resultat.

Jeg prøvede så at skifte harddisken. Lige da jeg installerede systemet virkede den perfekt og jeg tænkte at det løste det. Men derefter er den gået helt kold.

Nu kan den intet. Nogle gange kan jeg starte den op. andre gange (oftest) kommer den ikke længere end til æbleskærmen.

Jeg har prøvet 4-5 gange at geninstallere både med cd, via nettet og ved at køre et system over fra en ekstern harddisk via superduper.

Samme resultat. Den virker ikke.

Kan man ikke teste om man kan gøre noget, finde ud af om noget kan skiftes???
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2015 - 20:27 #1
du skal have dyret adskilt og renset for støv i blæsere og køleplader.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
11. maj 2015 - 20:44 #2
DEn virker slet ikke beskidt indeni. Ikke et støvkorn i blæseren
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
11. maj 2015 - 20:45 #3
Jeg har jo sådan set en mistanke om at det er selve motherboardet den er gal med. Jeg kan bare ikke acceptere at en flot og ellers velkørende Macbook Pro skal smides ud af den grund...så jeg håber man kan gøre noget
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2015 - 20:53 #4
skifte kølepasta så cpu har bedre fat i køleribber?
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
11. maj 2015 - 21:05 #5
DEn kendte jeg ikke. Men er det ikke mest pga det med varmen? Den bliver slet ikke varm mere efter jeg skiftede harddisken. Den fungerer bare ikke...
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2015 - 21:19 #6
så er der det, som vi i windows-miljøet har: diskdefragmentering. dvs alle filer ligger spredt i små stumper mellem hinanden, så læsehovedet skal bruge meget tid på at piske rundt.
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
11. maj 2015 - 21:29 #7
Det ligner ikke en grafik fejl? Fordi i såfald kunne den gå ind under Apple's Quality Program :).

http://www.apple.com/dk/support/macbookpro-videoissues/
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
11. maj 2015 - 22:27 #8
Tror det ikke. Jeg købte som skrevet en ny harddisk (ssd) og satte i, så den kan ikke være framenteret
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
11. maj 2015 - 22:28 #9
Nope. Virker ikke sådan (og det er en 13" og de er slet ikke berørt af det.