Avatar billede Ibsano Nybegynder
14. maj 2015 - 10:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gode købe ideer til hjemme server og TV

Kort: TV, (meget stille) Hjemmeserver, budget ca. 20.000 kr.

Hey alle.

Jeg står i den fantastiske situation at jeg har nogle penge at sætte i en hjemme server og et nyt tv.

Ideen er at min server skal være central adgangspunkt for alle enheder og sådan agere hjemmesky for alt vores data. Dertil skal der et tv som kan afspille diverse fra denne server. Udover kunne det være rart med USB adgang så man kan tømme evt. USB-keys uden at skulle ind selv at overføre, samt FTP adgang. Jeg går udfra det er ret standart på de fleste enheder, men jeg nævner det alligevel.

Jeg har selv tidligere haft en NAS (med stor glæde, selvom den larmede meget..) men det er mange år siden og jeg ved derfor intet om hvor markedet har flyttet sig hen. Det samme gælder tv.

Hvis i har nogle gode ideer til at ideelt setup, så tager jeg dem gerne :)
På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. maj 2015 - 12:54 #1
Mange anbefaler Synology.
Jeg selv har Asustors AS-604T, men overvejer kraftigt deres AS-5104T..

En fordel ved Asustor er at du kan tilslutte dit tv til den via hdmi.. ftp har den os og usb porte er der os (usb3) og der er noget 1 tryk funktion så du fx kan sætte en usb pind til og så gør den noget når du bruger denne funktion (Skal dog sættes op af dig jo)..

Jeg ved de koster lidt mere end de andre, men jeg er bestemt ikke skuffet.. Hvis du så køber Western Digital RED diske i stedet for billige Seagate diske, så vil du heller ikke blive skuffet ;-)
Avatar billede Ibsano Nybegynder
13. juni 2015 - 19:00 #2
Havde ventet lidt flere svar, men hvad faen, hvad du siger lyder som en god løsning :) jeg må selv finde et tv.