Avatar billede Chizpa Nybegynder
15. maj 2015 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan kun åbne offentlig side hvis via VPN

Kort fortalt: Jeg kan åbne stort set alle sider på nettet (facebook, politiken.dk, linkedin osv.) - men kan ikke åbne eks. www.happyhill.dk - men hvis jeg logger på min arbejdsrelaterede vpn (som sikkert tilbyder en anden vej til den side) - så kan jeg godt åbne siden.

Har forsøgt, at tjekke dns indstillinger (ser standard ud)
Har 'factory reset' min router
Har genstartet computer og router

Det er virkelig mærkeligt. Der er andre sider jeg ikke kan åbne - fælles for dem er, at de er hosted hos one.com. Men det er kun hjemmefra, jeg ikke kan åbne dem - men kan ikke helt finde ud af, hvor problemet er - kan det være min router - eller er det min web-udbyder (telia/stofa), der ikke giver mig lov?

Nogen forslag til løsninger?
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2015 - 16:50 #1
Det kan være Routningsfejl, DNS, blokering hos one.com og sikkert en hel masse andre ting

Så jeg ville starte med at kontakte min udbyder og melde fejlen.
Avatar billede Wildcard Nybegynder
15. maj 2015 - 17:34 #2
Prøv at åbne commando prompten og skrive ping happyhill.dk

Hvis du får svar, så er der forbindelse, og det kan være et software problem. Får du ikke svar, Så er det højest sandsynligt et MTU problem, eller metric problem.

du kan læse mere om metric her:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/299540/

for at ændre metric:

    In Control Panel, double-click Network Connections.
    Right-click a network interface, and then click Properties.
    Click Internet Protocol (TCP/IP), and then click Properties.
    On the General tab, click Advanced.
    To specify a metric, on the IP Settings tab, click to clear the Automatic metric check box, and then enter the metric that you want in the Interface Metric field.
Avatar billede Chizpa Nybegynder
15. maj 2015 - 19:36 #3
Hmmm....skiftede dns - prøvede både google og opendns - begge giver mig adgang til happyhill.dk, men jeg kan ikke tjekke mails på webmail.one.com (det kunne jeg heller ikke før - men one.com siger, at det virker helt fint)....

Synes det bliver mere og mere mærkeligt...
Avatar billede Chizpa Nybegynder
16. maj 2015 - 07:43 #4
Igår aftes begyndte det, at virke af sig selv - både godt og skidt, for jeg aner stadig ikke hvad det var der skete!
Avatar billede Chizpa Nybegynder
16. maj 2015 - 07:45 #5
Nu vi er ved skøre ting - så ser det ud til, at jeg kune kan acceptere mit eget svar som svar.....det er da vist ikke meningen??