Avatar billede madseksperten Nybegynder
17. maj 2015 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wordpress på eget domæne

Hejsa

Er der nogle herinde der ved hvordan man får sit wordpress theme op på sit eget domæne?

Mvh
Mads
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. maj 2015 - 12:20 #1
Du starter med at svare på følgende spørgsmål:

1) Har du købt domæne?
2) Har du et webhotel?
3) Har du allerede noget på en anden side, altså er der tale om en flytning eller en helt ny start?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
17. maj 2015 - 13:38 #2
Hej Moddi

Jeg har købt et domæne, webhotel mm. Jeg skal ikke have flyttet noget, jeg er først ved at færdiggøre siden.

Mvh Mads
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. maj 2015 - 13:48 #3
Så er fremgangsproceduren (skip det du har gjort)

1) Installer wordpress: F.eks. via One-click install som mange webhotel-udbydere tilbyder
2) Køb/find et wordpress-tema. Download zip-mappen med temaet
3) Gå ind i wordpress -> Udvidelser/Plugins -> Installer og vælg den downloadede mappe
4) Aktiver temaet under Wordpress -> Udseende -> Temaer
5) Lav indhold på din side

Det er muligt at knapperne i Wordpress ikke sidder helt hvor jeg har nævnt dem, men det er lige taget fra hukommelsen.

Har du et tema? Og når du går ind på siden, går jeg ud fra at du allerede nu bruger dit eget domæne?
Avatar billede NetGuru87 Praktikant
17. maj 2015 - 18:22 #4
Der findes utallige guide på nettet til dette. Moddi100´s forslag er faktisk ganske fint, men hvis det ikke helt er nok så prøv at google noget ala. "WordPress hjemmeside sådan gær du" eller "WordPress hjemmeside hvordan" - så skal du nok få en masse gode guide smidt i hoved.

Alternativt kan du prøve at søge på Youtube hvis du gerne vil have det lidt mere visuelt forklaret :-)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. juni 2015 - 20:21 #5
Hejsa.
Jeg undskylder forsinkelsen. Jeg fandt ud af det udfra moddi100 instruktioner, så jeg synes næsten du skal have pointene. Mange tak for hjælpen :-) Ligger du et svar moddi100 ?

Mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
13. november 2015 - 10:55 #6
svar