18. maj 2015 - 21:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word 2013 - smart tekstfelt i flere sektioner

Hej Eksperter.

Jeg er stødt på et problem i Word 2013, jeg har et dokument der indeholder flere forskellige sidehoveder og i alle sidehoveder er der en revisions dato.
Er der en måde jeg kan indsætte et "smart" tekstfelt som indeholder en dato som jeg vælger f. eks. 2015.04.15, så når jeg ændre datoen ved næste revision bliver den automatisk ændret i alle sidehoveder?

Mvh Rasmus
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. maj 2015 - 00:45 #1
Der er flere muligheder.

I følgende artikel (på engelsk) finder du diverse muligheder beskrevet:
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm

Til det formål, du beskriver, ville jeg bruge en af følgende muligheder:

Mulighed 1 - DocProperty-felter (se forklaring under "5. DocProperty" i artiklen ovenfor):
Jeg ville lave en brugerdefineret dokumentegenskab (custom document property i engelsk version af Word) og indsætte et DocProperty-felt, der henter denne værdi alle de steder, hvor den skal bruges. Så skal du bare rette værdien af dokumentegenskaben og opdatere felter for at rette alle steder i dokumentet.

Mulighed 2 - Kontrolelementer (se forklaring under "7. Content Controls" i artiklen ovenfor):
Content controls hedder kontrolelementer i dansk version af Word. Hvis dokumentet skal kunne bruges i Word-version før Word 2007, dur den løsning ikke (kontrolelementer blev først introduceret i Word 2007).

Fanen Udvikler (Developer) skal være vist for at få adgang til indstillinger for kontrolelementer (Filer > Indstillinger > Tilpas båndet > Slå "Udvikler" til i høre side af dialogboksen > OK.
19. maj 2015 - 12:22 #2
Mange tak. Det virker upåklageligt.

Læg et svar hvis du er interesseret i point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. maj 2015 - 17:22 #3
Velbekomme.