Avatar billede dlpet Praktikant
23. maj 2015 - 15:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem i AD DS - Wíndows Serve 2012 R2

Får følgende fejl i AD DS i Windows server 2012 R2 Essentials.

The DNS server is waiting for Active Directory Domain Services (AD DS) to signal that the initial synchronization of the directory has been completed. The DNS server service cannot start until the initial synchronization is complete because critical DNS data might not yet be replicated onto this domain controller. If events in the AD DS event log indicate that there is a problem with DNS name resolution, consider adding the IP address of another DNS server for this domain to the DNS server list in the Internet Protocol properties of this computer. This event will be logged every two minutes until AD DS has signaled that the initial synchronization has successfully completed.

Hvad kan dette skyldes. og hvordan løser jeg det. Den er helt ny installeret og har ingen computere i sit AD.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2015 - 17:15 #1
prøv og kør dcpromo igen
Avatar billede dlpet Praktikant
23. maj 2015 - 18:17 #2
kan ikke køre dcpromo da domæne wizarden er placeret i server manager.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2015 - 18:32 #3
prøv og slet domæne server og kør den ind på ny igen
Avatar billede dlpet Praktikant
23. maj 2015 - 19:53 #4
Har prøvet og reindstallere hele serveren uden resultat. ? Bruger leneovo ThinkServer installations wizard hvor jeg bare angiver alle indstillingerne og så skulle det jo virke men det gør det ikke. ? :-( Ville du evt. have lyst til at prøve og tilgå serven med teamviwer for at se om du kan løse problemet lyder som om du har forholdsvis godt styr på det. :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2015 - 23:41 #5
har du prøvet og loge på med en ande pc ?

din server har den node Firewall på som kan bloker tafik ???
Avatar billede dlpet Praktikant
24. maj 2015 - 07:35 #6
Logge på med en anden computer ??? Kan ikke forbinde nogle computere til serveren jo da den har DNS fejl ? så sidder og arbejder lokalt på serven.

Når jeg har sat computeren op til primær DNS 10.0.0.3 (Serverens ip) Så burde der vel ikke være noget der skal sættes op i routeren (Telenors) når det hele er på samme LAN.
Avatar billede dlpet Praktikant
24. maj 2015 - 07:39 #7
Får følgende fejlkode når jeg forsøger og sætte en client på domænet:

Det lykkedes ikke at fortolke DNS-navnet på en domænecontroller i det domæne, der oprettes forbindelse til. Kontroller at klieneten er konfigureret til at få adgang til en DNS-server, der kan fortolke DNS navne i destinationsdomænet.

og får følgende fejl i DNS loggen på serveren:

The description for Event ID ( 2 ) in Source ( Microsoft-Windows-DNS-Server-Service ) cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer, or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer, or contact the component manufacturer for a newer version.

If the event was saved from another computer or forwarded from a remote computer, you might have to include display information with the events when saving them or when setting up the forwarding s .

og

The description for Event ID ( 769 ) in Source ( Microsoft-Windows-DNS-Server-Service ) cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer, or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer, or contact the component manufacturer for a newer version.

If the event was saved from another computer or forwarded from a remote computer, you might have to include display information with the events when saving them or when setting up the forwarding s TrustAnchors; NULL; SERVER-001.LNAS.local.

og

The description for Event ID ( 4 ) in Source ( Microsoft-Windows-DNS-Server-Service ) cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer, or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer, or contact the component manufacturer for a newer version.

If the event was saved from another computer or forwarded from a remote computer, you might have to include display information with the events when saving them or when setting up the forwarding s .

???????
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2015 - 10:09 #8
hvad skal server kunne vis det kun er domæne den skal køre som så prøv windows server 2012 og ikke  installations wizard
Avatar billede dlpet Praktikant
24. maj 2015 - 13:07 #9
Serveren skal kun være domæne. har nu reindstlleret Windows server 2012 r2 Essentials uden at anvende Lenovo Thinkserver wizarden men oplever stadig samme fejl ?
Avatar billede dlpet Praktikant
24. maj 2015 - 14:37 #10
Nu får jeg kun følgende fejl i AD DS.

The DNS server is waiting for Active Directory Domain Services (AD DS) to signal that the initial synchronization of the directory has been completed. The DNS server service cannot start until the initial synchronization is complete because critical DNS data might not yet be replicated onto this domain controller. If events in the AD DS event log indicate that there is a problem with DNS name resolution, consider adding the IP address of another DNS server for this domain to the DNS server list in the Internet Protocol properties of this computer. This event will be logged every two minutes until AD DS has signaled that the initial synchronization has successfully completed.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2015 - 21:07 #11
kunne godt være en netværks driver som mangler ???

har inde problemer med AD-DS har ikke haft mulighed for synchronization  af AD-DS (køre bare her ) men vis du har mulighed

så kan jeg godt sette en Windows server 2012 r2 har jeg køre Windows server 2012 r2 standard

men jeg godt sette en Windows server 2012 r2 med en AD-DS servers og lave en backup (windows server backup) men ved ikke om man kan sende en VHD fil som fyler (E-mail)
Avatar billede dlpet Praktikant
27. maj 2015 - 19:51 #12
Nu har jeg prøvet og geninstallerer netværks driveren. samt chipset driver. Har snakket med telenor som mener at jeg skal have en global DNS Server for at kunne køre dette setup den regner jeg med at få inden for et par dage og så må vi se ??. Men ja en backup fra dig kunne være en mulighed. Men ellers er du som sagt meget velkommen til at logge på serveren via teamviewer.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2015 - 21:12 #13
ok så må vi hva telenor har :)

men en backup fil ikke kunne  sendes via mail det kommer an på hvor stor den er
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2015 - 21:19 #14
PB
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2015 - 14:32 #15
prøv og skriv 0 på dine pcer domæne0
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2015 - 00:47 #16
Svar (til løsninger og pointgivning)