Avatar billede ps76 Forsker
25. maj 2015 - 10:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spam på tablet

Det drejer sig om min kones Samsung tablet - der er begyndt at dukke billeder af damer op - og sms`er, som er "meget smigrende". Hun bruger slet ikke sms delen af tablet`en ellers...
Hun bruger stort set kun sin tablet til Snapchat, emails og quizzbattle, så jeg ved ikke lige hvor det kommer fra. Omend sidstnævnte er gratisversionen, som altid viser nogle reklamer, når hun lukkker den?!
Hun har en app installeret som skulle rense op en gang i mellem - "clean master" - som faktisk i mine øjne ser lidt suspekt ud, selvom den tilsyneladene rydder op og frigør plads. Her i dag ser vi så noget der hedder "Badoo - meet new people" - hvor det så end kommer fra?
Hvad kan jeg gøre for hende for at få renset alt dette spam ud? Findes der f.eks. en effektivt antispam/malware app. til sådan en tablet, som kan løse problemet?
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. maj 2015 - 12:10 #1
Hvis det er SMS så ved jeg ikke om problemet er tabletten der er ramt.

Så vidt jeg ved er cleanmaster ok, jeg har ikke selv prøvet den, men læst om den.

Men husk er er ofte fusker udgaver af mange  apps, der godt kan smutte gennem googles sikkerhedskontrol.

Men du kan prøve at installere Malwarebytes fra firmaet af samme navn, den er nr.1 til at fange mange grimme ting.

Men du kan jo også reetablerer den fra bunden, du vil altid kunne se hvad I tidligere har hentet og installeret.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2015 - 10:02 #2
Hun har en app installeret som skulle rense op en gang i mellem - "clean master"

Hvorfor ikke bruge Ccleaner til android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.piriform.ccleaner&hl=da

Selv om apps fra google play er "rene" kan de godt linke til suspekte sider.

Ja malwarebytes skulle også kunne installeres på tablet.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.malwarebytes.antimalware&hl=da
Avatar billede ps76 Forsker
27. maj 2015 - 11:43 #3
Tak for forslag, begge. Jeg prøver både med CCleaner og Malwarebytes, så må vi se, om vi får bugt med problemet.
Nogen der vil have point for dette?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2015 - 11:54 #4
Hvis du syntes jeg fortjener det ;-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. maj 2015 - 15:29 #5
jeg springer over