Avatar billede DeRosche Nybegynder
26. maj 2015 - 16:35 Der er 3 kommentarer

hvor mange Watt vil dette system komme til at bruge?

da at jeg overvejer at bygge en pc har jeg brug for lidt hjælp, jeg ved ikke hvor stor min strømforsyning skal være og da at jeg har hørt at hvis den har for lidt kan den gå i stykker og hvis den har for meget vil den ikke køre optimalt, derfor kommer jeg med dette spørgsmål til alle jer eksperter. hvor stor strømforsyning skal jeg bruge?

I7-4790k
gigabyte windforce g1 gtx 970
corsair vengeance pro 16gb 2400mhz
h440 nzxt med 3 120 mm fans og 1 140 mm
nzxt kraken cpu vanckøling
kingston 240gb ssdNOW
ASUS 24'' skærm

hvis i mangler flere oplysninger så spørg gerne, tak for hjælpen på forhånd.

mvh. Theis
Avatar billede DeRosche Nybegynder
26. maj 2015 - 16:37 #1
hvis i har nogle forslag til ændringer i systemet så kom endelig med dem.
Avatar billede KHHP Juniormester
26. maj 2015 - 19:34 #2
Hej. Det med at en PSU med for meget kapacitet er dårligt er vidst et gammel myte fra elektrikeren. Har hørt den før. I gamle dage kan det da godt være at der er har været noget om snakken, men i dag trækker din PSU ikke mere fra væggen end computeren har brug for.
Jeg sidder selv med en 750W PSU og trækker omkring 300-350W ud af væggen.

Det med at du ødelægger noget hvis den får for lidt effekt er korrekt. Det er dog mest din PSU det går ud over. Jeg måtte selv mærke det ved et GPU skifte hvor de 400W jeg havde i min PSU skulle bruges af mit grafikkort. Det betød at flere kredsløb i min PSU døde indenfor ganske få uger.

For at besvare dit spørgsmål så ville en PSU på ca. 650W være nok. Nu har du valgt en i7 4790K og med vandkøling, så enten har du tænkt dig at skrue op for hastigheden (overclocking) eller også vil du blot holde din CPU så kølig som muligt. Så 650W ville være et godt valg. Du kan sikkert nøjes med en 500W, men så er det ikke plads nok til at overclocke din CPU eller GPU.
Avatar billede DeRosche Nybegynder
26. maj 2015 - 20:36 #3
ok, mange tak for hjælpen det sæter jeg meget pris på at du gad at tage noget til ud af din dag til at hjælpe mig. må du have en dejlig dag.