Avatar billede steench Nybegynder
27. maj 2015 - 14:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PHP/JAVA confirm pop up med svar...

Hej ekspert

Hvordan bruger man svaret fra en confirm('xyz xyz xyz') i den efterfølgende php kode ?

Mvh.  Steen
Avatar billede barefordi Nybegynder
27. maj 2015 - 15:26 #1
En send resultatet med get. Eller bruge Ajax til det. Ville anbefale ajax
Avatar billede rax Praktikant
28. maj 2015 - 11:43 #2
Hej Steen

For at anvende resultatet af dit javascript confirm() kald (som resulterer i true eller false) i PHP, skal du jo kontakte serveren enten hvis man vælger "ok" eller "cancel". Dette kan gøres synkront eller assynkront.

Tænkt eksempel i pseudokode:

HTML markup:
<form id="myForm" action="phpscript.php" method="post">
  <input type="hidden" name="myVariable" value="whatever..." />
</form>

Javascript synkront:

if (confirm("Do you want to send the variable 'myVariable' to the server?")) {
  document.getElementById("myForm").submit();
}

Javascript assynkront (i dette tilfælde med jQuery):
if (confirm("Do you want to send the variable 'myVariable' to the server?")) {
  var myValue = $("input[name=myVariable]").val();
  $.ajax({
    url: 'phpscript.php',
    type: 'post',
    data: {'myValue': myValue},
    success: function(response) {
      // gør noget med svaret fra serveren her
    }
  });
}

Ovenstående er ikke testet, men burde demonstrere hvordan du kan reagere på udfaldet af et javascript confirm() til at kontakte serveren (PHP).