Avatar billede denero Juniormester
28. maj 2015 - 15:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rulleliste/dropdown

Excel 2013.

Er det muligt i en celle med rulleliste/drop down, at tillade tekst i cellen, som ikke er på "listen", da listen bare skal fungere som "inspiration" til brugeren.
Er det muligt at foretage flere valg (tekst) til cellen, selv om det nok kræver linjeskift for at bevare overskueligheden.

Desværre kan der ikke anvendes vba, da det er excel på ipad.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. maj 2015 - 16:45 #1
"Er det muligt i en celle med rulleliste/drop down, at tillade tekst i cellen, som ikke er på "listen", da listen bare skal fungere som "inspiration" til brugeren?"

Ja, på fanen 'Fejlmeddelelse' fjern flue ben i: Vis fejl meddelelse, når der indtastes ugyldige data
Avatar billede denero Juniormester
29. maj 2015 - 09:25 #2
Fint, hvad med sidste del...

Er det muligt at foretage flere valg (tekst) til cellen, selv om det nok kræver linjeskift for at bevare overskueligheden.
Avatar billede denero Juniormester
02. juni 2015 - 21:55 #3
OK, men mangler desværre svar på det sidste.
Tak for hjælpen, lægger du et svar.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. juni 2015 - 15:05 #4
Velbekomme, kan desværre ikke finde svar på det sidste.
Avatar billede denero Juniormester
08. juni 2015 - 15:13 #5
Har selv søgt, men ikke fundet noget. Måske det skal gribes an på en anden måde.