Avatar billede Jakobseen Nybegynder
30. maj 2015 - 00:30 Der er 3 kommentarer

Importerer ÆØÅ i Excel (.csv)

Hejsa,

Jeg har eksporteret en .csv fil fra Gravity Forms i Wordpress. Når jeg åbner eksportet i Textedit (standard program på Mac), så ser jeg ÆØÅ. Men når jeg importerer i Excel 2011/Excel 2016, så får jeg ikke ÆØÅ med, og skal til at ændre tegnene.

Jeg har søgt herinde samt på nettet, uden held!

På forhånd mange tak!
Avatar billede egonspock Seniormester
30. maj 2015 - 00:36 #1
Anderledes text encoding end forventet. Ikke noget større problem:

Download Textwrangler fra app-store(gratis): https://itunes.apple.com/dk/app/textwrangler/id404010395?l=da&mt=12 og skift encoding / tekstkodning på din csv-fil til det passer, gem den så igen og åben i excel.
Avatar billede egonspock Seniormester
30. maj 2015 - 00:39 #2
Eller skift filoprindelse til noget andet i et af de første skridt i importen til Excel. Det er vist mere korrekt.
Avatar billede Jakobseen Nybegynder
30. maj 2015 - 11:07 #3
Egonspock, mange tak for hurtigt svar!
Jeg har forsøgt at gennem det som UTF-8 (med og uden BOM) samt UTF-16, men jeg kan stadigvæk ikke få ÆØÅ ind i Excel. Jeg åbner det tilsvarende som UTF-8/UTF-16 inde i Excel.

Korrekt format?