Avatar billede ndam96 Nybegynder
30. maj 2015 - 13:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Min Asus K55VM CI7 opfører sig mærkeligt

Hey alle,
Der skete noget mærkeligt i dag, da jeg tændte min laptop. Istedet for at starte Windows op, som den plejer, begyndte den automatisk at gå tilbage til fabriksindstillinger uden jeg havde noget valg. Nu sidder jeg her med en computer, der mangler hele "dokumenter"-mappen, hvor alle mine filer ligger, som jeg skal bruge til eksamen. Ellers er alle programfiler mm. der stadig, og derfor kunne man tænke sig, at det er fordi der har lavet to "brugere" på computeren. Det virker som om der er to brugere nu, men når jeg logger ud af denne "nye" bruger og logger ind igen, får jeg en fejlmeddelelse "Your account has been disabled. Please see your system administrator.". Ved ikke om det er "hacking" eller virus eller hvad **** det er.
Er der nogen der har et tip til, hvordan jeg kan få mine filer tilbage, eller hvad der kunne være grunden til problemet.
Håber virkeligt i kan hjælpe mig. Spørg endelig, hvis jeg skal uddybe noget. Er ikke nogen stor IT-nørd, så bare skriv, hvis der mangler informationer eller noget.
Hav en fantastisk Lørdag,
/Nicolai
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2015 - 15:40 #1
Måske det kunne være en ide at fortælle hvilket styresystem du kører!
Kan du når du  klikker på dit C:/Drev se ne mappe der hedder Windows Old?
kan du i mappen brugere se og åbne andre mapper en den kørende?
hvis du får at vide du har ikke rettigheder yil at åbne mapper
så gå i Kontrolpanelet og slå UAC Fra! dette kræver en genstart.
Avatar billede ndam96 Nybegynder
31. maj 2015 - 22:46 #2
Jeg kører en version af Windows 7. Som løsning til mit problem har jeg benyttet mig af noget gratis harddisc recovery software, og har faktisk fået de fleste gamle filer tilbage. :D