03. juni 2015 - 13:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dos på Win 8.1

Hej Kære Gutter
Kan man få gang i et gammelt DOS program under Win 8:1
Kører det i Xp mode nu i et virtuel vindue under Vista.
Skal have en helt ny pc op at køre
og det er vigtig at jeg kan køre programmet.
03. juni 2015 - 14:11 #1
Kikker lige denne vej

Run virtual machines on Windows 8.1 with Client Hyper‑V

er det noget
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2015 - 14:45 #2
Jeg har ikke fået HyperV til at virke på min pc - noget er ikke 100% kompatibelt. Men VirtualBox virker fint. https://www.virtualbox.org/
I det kan du oprette en 'pc' og tildele den fx 100mb plads. Så indlæser du dos fra disketter på den. Hvis du mangler disketter, så se på http://www.freedos.org/ som ligger på cd.
VirtualBox har så den fordel, at du let kan kopiere filen med den virtuelle dos-maskine til en anden pc, og kan lave backup af den fra win8/10.
03. juni 2015 - 14:56 #3
Hej Claes
lyder fint

det er Win 8.1 proff 64 bit
kører vitualbox også der?
03. juni 2015 - 14:58 #4
vender lige tilbage i morgen har en aftale nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2015 - 15:33 #5
Jeg har virtualbox på min 8.1 Pro. Kører fint der - men har ikke prøvet en dos opsætning. Men det er jo gratis at prøve (og gratis hvis det virker).
03. juni 2015 - 21:45 #6
.Tror nok det er løsningen, har fået dos  op at køre
men hvordan jeg kommer videre må jeg jo se,,,,  skal gerne have
installeret et gammel program der heder SuperCalc.
11. juni 2015 - 20:23 #7
claes57 smid et svar så får du pointene
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2015 - 20:32 #8
Bare luk selv, jeg har point nok. Men tak for buddet.
14. juni 2015 - 07:52 #9
Virtual boks  > win xp > mappe med dos program >  genvej til dosprogram >  kør kompatipel som win 95
WUPTI