Avatar billede frem-ad Professor
03. juni 2015 - 18:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DvdFab 9 er holdt op med at fungere

Hej
Jeg får den besked hver gang jeg prøver og starte DVDFab er holdt op med at fungere under problem detaljer har jeg følgende.
Navn på problemhændelse:    APPCRASH
  Programnavn:    DVDFab.exe
  Programversion:    9.2.0.0
  Tidsstempel for program:    5559aa67
  Fejlmodulnavn:    DVDFab.exe
  Fejlmodulversion:    9.2.0.0
  Tidsstempel for fejlmodul:    5559aa67
  Undtagelseskode:    4000001f
  Undtagelsesforskydning:    0135bedb
  OS-version:    6.3.9600.2.0.0.768.101
  Landestandard-id:    1030
  Flere oplysninger 1:    8d69
  Flere oplysninger 2:    8d693edae6d591a241c5935feeb399a3
  Flere oplysninger 3:    5b3e
  Flere oplysninger 4:    5b3e3f9f1b838963d2e7024b7f8ef20f

Andre programmer kommer ind imellem med det samme men den gør det hver gang, jeg prøver og starte. Jeg har prøvet følgende slet progamet og alt hvad der er med dvdfab og lavet en rensning og installere en helt fra bunden med de sidste indstillinger. men det har ikke hjulpet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2015 - 23:15 #1
Hvor lang tid har du haft problemer med programmerne, og er det kommet efter en Windows update?
Har du prøvet at gendanne til da de virkede, hvis du har punkter så langt tilbage?
Avatar billede frem-ad Professor
05. juni 2015 - 08:40 #2
Nu er det jo ikke lige et program man bruger hver dag, så hvornår det er startet, den dato jeg har længst tilbage er 31/5 hvor der var en 5-6 opdateringer.
Nvidia GeForce Experience (skærm program) kommer en gang om dagen, og et af pc´en HP programmer (kan ikke huske hvilken) kommer hver anden dag, Det er jo begge programmer der køre i baggrunden, og de to har været galt i hvert fald et par måneder. Så hvad der sker ved jeg ikke, jeg skal til afsted til fødselsdag så jeg prøver systemgendannelse i eftermiddag/aften.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2015 - 08:58 #3
Ok. Man kunne også prøve at køre de værktøjer som Windows har (chkdsk og sfc /scannow), men jeg er ikke sikker på at de vil løse problemet for dig. God fornøjelse :-)
Avatar billede frem-ad Professor
05. juni 2015 - 19:56 #4
Jeg prøvede med gendannelse til overnævnte dato, men det har ikke hjulpet, så har jeg prøvet og køre ccleaner for oprydning og chek for fejl, og TuneUp Utilitie også tjek for fejl, hitman pro, discCleaner, så den er jo renset/tjekket rimelig gennemgående.
De to kommandoer du foreslår kender jeg ikke men prøvede, inde i KØR (prøvede også søg)der poppede et ¨dos¨ vindue op i 1 sek. og forsvinder igen, så det ved jeg ikke lige hvad jeg gør forslag ?? køre Windows 8.1
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2015 - 22:00 #5
Sfc /scannow skal bruge i en kommandoprompt kørt som administrator. Og her skal man helst have sin dvd med systemet i drevet, så den kan udskifte defekte filer.
Chkdsk kører jeg altid fra computer. Jeg højre klikker på c drevet og vælger egenskaber-funktioner. herinde kan man vælge at tjekke for fejl.(chkdsk)
Avatar billede frem-ad Professor
06. juni 2015 - 20:21 #6
chkdsk fandt ingen fejl.
Sfc /scannow endte med følgende besked http://peecee.dk/upload/view/450786 som du kan se er der nole fejl den ikke vil rette.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2015 - 07:07 #7
Så er 100.000 kr spørgsmålet så om fejlen skyldes diskfejl eller om det er en systemfejl som den bare ikke kan rette.
Havde du dvd med system i da du kørte sfc /scannow?
Avatar billede frem-ad Professor
07. juni 2015 - 09:13 #8
min er en HP pc med Windows 8, hvor Windows ligger på disc D som recovery. Der var slet ingen CD/DVD med.
Jeg brugte denne guide http://www.eightforums.com/tutorials/3047-sfc-scannow-command-run-windows-8-a.html
Så i step 1, så hvidt jeg forstår så henviser jeg til D som recovery.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2015 - 17:38 #9
Ok. Jeg har ikke nogle bud til hvad du kan gøre ud over at køre recovery på den og starte forfra :-(
Avatar billede frem-ad Professor
07. juni 2015 - 21:20 #10
Ja det er nok den  vej, men det bliver ikke lige nu for det er jo alle programmer der skal geninstaleres og opdateringer, og det tager min. en dag.
Men jeg kommer da til og mangle DvdFab på et tidspunkt, for program til og Rip og pakke det så det kan være på alm. Dvd, for Clone dvd er blevet træls og ustabil efter de lavede den helt om, og Dvd shrink kan ikke altid klare koderne.
Så jeg skal have fundet en løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2015 - 12:12 #11
Ja DVDFab er et godt program. Jeg har selv en ældre version af det, og det virker upåklageligt.
Har du ikke nøgle og installtionsfil liggende til programmet?
Der findes jo programmer som kan vise nøglerne, hvis det er den du har forlgt.
Avatar billede frem-ad Professor
08. juni 2015 - 12:28 #12
JO men som jeg sagde så har jeg prøvet og afinstaller ďvd fab  og installere den igen men uden held
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2015 - 16:03 #13
Brugte du almindelig afinstallering fra tilføj/fjern programmer?

Ikke fordi jeg tror det virker, men man kunne prøve at fjerne programmet med Revo Uninstaller free, der også rydder op i mapper og filer.
Min erfaring siger at Windows er rigtig god til at genbruge filer og registrerings oplysninger der ikke bliver fjernet ved almindelig afinstalltion.
Det havde jeg prøvet før total geninstallering af systemet.

Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. Nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Avatar billede frem-ad Professor
08. juni 2015 - 18:35 #14
Så er det også prøvet, og den melder stadig ¨DVDFab er holdt op med at fungere¨ så der er hvis ikke mere og gøre desværre, det er bare underligt.
Men tak for forsøget. smid svar for point
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2015 - 18:48 #15
Ok. Ja det tænkte jeg nok. Men det var da et forsøg.