Avatar billede perfa1 Praktikant
11. juni 2015 - 00:43 Der er 7 kommentarer

Kan ikke finde NAS

Jeg har Bredbånd fra YouSee via Netgear C6250. Internetopkobling sker ved at signalet føres igennem elinstallationer (TPlink) og er tilsluttet TP Link Archer C7. Min PC er tilsluttet Archer C7 ligesom min NAS Synology DS211+.
Internet, kabling og trådløs fungerer fint.
Jeg har tidligere fået etableret 2 drev på DS211+ (Diskstation), som jeg godt kan tilgå og anvende fra PC (windows 8.1) og den står smukt i Stifinder.
Problemet er , at Synology Assistant ikke kan finde min NAS,[selvom Stifinder kan], og jeg kan derfor ikke konfigurere den og anvende diverse apps og utilities.
Jeg er også i stand til at connecte NAS'en vha. ES file explorer (android)

Jeg har prøvet at deaktivere firewall og antivirus, men det hjalp ikke.

mvh per
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. juni 2015 - 07:22 #1
Kan du ikke tilgå den direkte på ip adressen  i en browser?
- noget i denne stil : http://192.168.1.105:5000
Avatar billede perfa1 Praktikant
12. juni 2015 - 11:31 #2
Nu er jeg ikke hjemme pt.
Jeg ved ikke hvilken adresse min NAS har.
Hvordan finder jeg den?
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. juni 2015 - 11:56 #3
Hvis du kan se den i stifinder  , kan du  så ikke se adressen hvis du højre klikker på en af ikonerne for nas'en ?
Min Synology vises under netværk (i stifinder ) flere steder , bla under andre enheder hvor jeg direkte kan åbne nas'ens  webside ved at højreklikke !
Avatar billede perfa1 Praktikant
14. juni 2015 - 12:52 #4
Tak for svar.
NU kan jeg ikke se den i stifinder mere.
Jeg har forsøgt mig med ændringer af switch, routers m.m.
Dette kunne Diskstation (stifinder) indtil nu godt finde ud af!

Dine oplevelser med Synology i Stifinder kan jeg ikke genkende.

Jeg har indlæst en backup, men det hjalp ikke.

Jeg hælder efterhånden til den opfattelse at DS 211+ er defekt.
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. juni 2015 - 21:14 #5
Har du for øvrigt sat din netværksplacering til at være et privatnetværk ?

Defekt DS211+ : Har du evt en anden HD du kunne prøve at montere i den ?
Avatar billede perfa1 Praktikant
14. juni 2015 - 21:36 #6
Ja, den er sat som Privat.
Jeg har bemærket, at NAS'ens strømforsyning er ustabil.
Jeg har prøvet at tage de 2 Hitachi 2Tb HD ud, hvorefter strømmen synes at være normal.
Da jeg satte dem ind igen stoppede blæseren og lyset!
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. juni 2015 - 08:23 #7
Det kunne godt tyde på at du skulle prøve en anden strømforsyning - køb evt en universal det er ofte billigere !