Avatar billede ranni Forsker
11. juni 2015 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indstallere Back up - - HJÆLP ! !

Lenovo core i7 Win 8.1

Hej.
Min PC ville ikke starte i morges, jeg lod Lenovo køre Optimere PC for jeg havde jo en USB med totalt back up incl. programmer (troede jeg).
I med USB`en , da PC `en kørte, men jeg kunne ikke åbne filen, kun kopiere og indsætte i drev C:  ???

Hvor har jeg (igen , igen) misforstået  ??
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2015 - 14:20 #1
normalt skal man fra backup-programmet lave en boot-cd/usb som så kan åbne og indlæse data fra backup. Hvordan og med hvad har du lavet din backup?
Avatar billede ranni Forsker
11. juni 2015 - 15:54 #2
Hej claes
Undskyld jeg er lidt længe om at svare. Jeg havde lige en genstart med 132 update.
Jeg har købt et program anbefalet af dette forum og så vidt jeg husker lavet en bootabel USB af C: drev.
Måske skulle jeg have brugt den til at starte PC op igen.
Jeg har en USB, hvis PC går helt død og en større med ,jeg håber, alle mine programmer.
Kan jeg gøre noget for at komme videre og finde mine programmer igen.
Avatar billede ranni Forsker
11. juni 2015 - 16:22 #3
claes.
Jeg tror det er Acronis og jeg bilder selv ind, at jeg har fulgt dine instrukser i anden tråd ( du skal ikke være sikker på jeg har forstået dem rigtig)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2015 - 16:35 #4
Jeg tror så ikke, at det var mig, der anbefalede arconis - jeg er mere til den gratis macrium reflect.
Men har du http://www.whatsabyte.com/P1/create_cd.htm
som skulle gøres for at kunne indlæse backup?
Ellers må du (fx herinde) eftersøge en arconis-bruger, der kan lave en iso af sin boot-disk, så du kan brænde en disk selv og så starte på den og få indlæst din backup.
Avatar billede ranni Forsker
11. juni 2015 - 20:58 #5
claes !
Nej du anbefalede ikke Acronis, men du fortalte lidt om, hvad jeg skulle gøre.
Det trængte nok ikke ind gennem kalken, for USB kan ikke boote (no device) selvom den figurerer ved opstart.
Jeg prøver igen at lave back up, når jeg har fået instll. alle mine programmer igen.
Avatar billede ranni Forsker
06. juli 2015 - 16:13 #6
Jeg har lavet en ny USB og håber så på,at den virker, hvis den forhåbentlig ikke skal i brug.
Avatar billede ranni Forsker
07. juli 2015 - 13:06 #7
Hej claes !!
Så har jeg hentet Reflect, som du bruger.
Så skal jeg have ikke mindst mine programmer "gemt".
Jeg har en USB, som kan starte min PC op igen, men ikke mine programmer.
Du skriver i en anden tråd, at du kan hente/overføre programmer fra Reflect enkeltvis til den nu igen kørende PC.
Skal jeg lave image af alle 9 partitioner, der viser sig i Reflect eller kan jeg nøjes med programmer ???
Jeg har kørt scan med CCleaner/Malwarebytes/Avast og renset ud og alle mine dokumenter ligger nu på ekstern.
Avatar billede ranni Forsker
09. juli 2015 - 22:00 #8
Jeg prøver at lave en image i Reflect, men bliver mødt af:
An error has occurred. Please see the history log for more details.
MFT corrupt - Errod code = 6. Please run "chkdsk C: /r"
Hvad betyder det ???
Jeg tør ikke foretage foreslået, da jeg ikke ved hvad det betyder.
Avatar billede ranni Forsker
22. juli 2015 - 22:15 #9
Jeg lukker.