Avatar billede kimlarsen Praktikant
12. juni 2015 - 09:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Redirect af domain til nyt domain !

Hej alle sammen.

Selv om overskriften kunne antyde en ret simpel .htaccess, så driller den rette løsning mig !

Historien er :

Jeg har et domain : Xbilbix.dk som er kommet i karambolage med dem som har rettighederne til bilbix.dk og derfor skal vi lukke siden Xbilbix ned.
Nu vil jeg så gerne sende de brugere som kalder Xbilbix ind på en side, hvor de kan vælge om de vil have fat i vores nye side eller deres side.

Men jeg har også domainet Xmotorbix.dk som peger ned på samme root som Xbilbix.dk og de brugere vil jeg helst have at de ser de oprindelige sider.

Nogen forslag som kan pege mig i den rigtige retning ?
Avatar billede LNG.DK Novice
12. juni 2015 - 10:40 #1
Dette burde kunne gøre det:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(.*)xbilbix\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://xmotorbix.dk/$1 [L,R=301]
Avatar billede LNG.DK Novice
12. juni 2015 - 10:41 #2
Dette skal selvfølgelig laves i .htaccess på domæne xbilbix.dk