Avatar billede frem-ad Professor
15. juni 2015 - 08:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad heder den tast på tasteturet og hvodan bruger jeg den?

Hej
På tastaturet over caps Lock over til venstre, er der er en pil med en streg efterfølgende. Den der rykker markøren et stykke ind i Word.
Hvad heder den tast?

fremad med markøren er jo bare og trykke på den, men hvordan bruger jeg pilen der skal rykke den tilbage når jeg trykker på shift + den tast sker der ikke noget, når jeg trykker på alt gr + den tast kommer den en skærm med dokumenter skrivebord og internet Explorer. hvordan bruges den?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 09:07 #1
Tab (kort for tabulator) - den har et par funktioner. I tekstbehandling rykker den frem/tilbage til næste tabuleringspunkt (dem kan man så selv bestemme i fx word, så tekst står pænt over flere rækker).
I browsere springer den til næste/forrige felt i formular. Meget praktisk hvis din mus er død.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2015 - 10:30 #2
Helt korrekt som Claes skriver. Navnet er Tabulator. Et lille fornuftig knap som man kan bruge til at springe hurtigt frem og tilbage mellem forskellige celler :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. juni 2015 - 10:50 #3
Endnu en brugbar funktion: Når ALT tasten holdes nede, kan man skifte mellem åbne programmer med TAB tasten.
Avatar billede frem-ad Professor
15. juni 2015 - 19:33 #4
Okay. Hvad så i Word hvis du skal bruge pilen retur. Når det ikke er alt gr + og heler ikke  shift+ så hvad er kombinationen i  Word.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2015 - 19:58 #5
Word er bygget i stil med gamle skrivemaskiner. Så 'retur' er -carriage retur-Line feed- dvs vogn retur og linjeskift, altså tasten 'retur/enter' lige til højre for Ø
Hvis du i word ser på tabuleringer, og har tabuleret frem, og vil en tabulering tilbage, så er det 'bak-slet' altså tasten til højre for Å eller tasten 'fortryd' .
Avatar billede frem-ad Professor
16. juni 2015 - 08:24 #6
Okay så har jeg også lært noget :-)
Claes57 gider du og smide svar for point, for du var den første også med et godt svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2015 - 08:44 #7
Ligemeget med point til mig. Men tak for buddet.
Avatar billede frem-ad Professor
17. juni 2015 - 08:35 #8
Men tak for alle svarene