Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
15. juni 2015 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hejsa problemer med en post method

Hej jeg har lige et hurtigt spørgmål, jeg har http request hvor jeg sender forespørgsel ud fra en xml node <kunde><prefix>dada</prefix><kunde>, og der er noget data der skal bearbejdes. Mit spørgsmål lyder så på at hvis jeg har flere der hedder <prefix></prefix>. Om det er muligt at tage en node afgangen også så sender en request, også så når den første request er sendt så gå videre til node nr 2 også sender en request mere for at tjekke om der data der passer til dens præferencer.

  XmlDeclaration declaration = doc.CreateXmlDeclaration("1.0", "UTF-8", null);
            doc.AppendChild(declaration);

            XmlNode CreateTravelNode = doc.CreateElement("SendMail");
            doc.AppendChild(CreateTravelNode);

            XmlNode RecordNode = doc.CreateElement("RecordType");
            RecordNode.AppendChild(doc.CreateTextNode("SendMail"));
            CreateTravelNode.AppendChild(RecordNode);

            XmlNode prefixNode = doc.CreateElement("WebPrefix");
            prefixNode.AppendChild(doc.CreateTextNode(pre.SelectSingleNode("WebPrefix").InnerText));
            CreateTravelNode.AppendChild(prefixNode);

            doc.Save(Server.MapPath("./xmlRequest/") + filenDato + ".xml");

også min post method
  string postData = doc.OuterXml.ToString();
            byte[] byteArray = Encoding.UTF8.GetBytes(postData);

            // Set the ContentType property of the WebRequest.
            request.ContentType = "application/xml";

            // Set the ContentLength property of the WebRequest.
            request.ContentLength = byteArray.Length;
            // Get the request stream.
            Stream dataStream = request.GetRequestStream();
            // Write the data to the request stream.
            dataStream.Write(byteArray, 0, byteArray.Length);
            // Close the Stream object.
            dataStream.Close();
            // Get the response.
            WebResponse response = request.GetResponse();
            // Display the status.
            Console.WriteLine(((HttpWebResponse)response).StatusDescription);
            // Get the stream containing content returned by the server.
            dataStream = response.GetResponseStream();
            // Open the stream using a StreamReader for easy access.
            StreamReader reader = new StreamReader(dataStream);
            // Read the content.
            string responseFromServer = reader.ReadToEnd();
            // Display the content.
            string filename = Server.MapPath("./xmlRequest/" + filenDato + ".xml");
            // create a writer and open the file

            TextWriter tw = new StreamWriter(filename);
            tw.WriteLine(responseFromServer.Substring(0));
            tw.Close();

            // Clean up the streams.
            reader.Close();
            dataStream.Close();
            response.Close();
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2015 - 14:42 #1
Du kan iterere over flere elementer via SelectNodes og lave et web service kald for hver.

Med hensyn til web service kald kan du bruge https://msdn.microsoft.com/en-us/library/0645045y%28v=vs.110%29.aspx ?  (det vil spare dig en del kode)
Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
15. juni 2015 - 19:23 #2
okay det vil sige at jeg kører en foreach løkke hvor jeg løber den igennem til jeg finder den pågældende node det drejer sig om, også laver jeg en request for hver enkelt node. Jeg kigger lige på den webservice metode, du gav mig et link til, da jeg godt kan se at det går hen og bliver en del kode. Kan godt ske jeg lige spørger dig lidt mere indtil service kaldet. Men tak for svar, læg et svar og du får point
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2015 - 20:53 #3
Hvis du skal finde en eller flere noder baseret paa nogle kriterier, saa kan du muligvis putte kriterierne ind i din XPath.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2015 - 20:54 #4
og et svar
Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
15. juni 2015 - 22:17 #5
tak for hjælpen, det vil jeg prøve i morgen