Avatar billede frederikKT Nybegynder
16. juni 2015 - 03:13 Der er 4 kommentarer

Mac kan ikke lukkes ned optimalt

Hej.

Jeg har ikke haft lukket min mac ned i langtid, kun ved nedklapning af låget.
Igår ville jeg så slukke den, alt fungere fint med at den lukker programmer ned osv, men derefter kommer den til en sort skærm hvor det "runde" loading ting bare bliver ved i lang tid. Den har stået og loaded i over 25timer, til sidst slukkede jeg ved at holde knappen nede i 5sek ca. Det fungere fint men det er vel ikke optimalt?

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Købt 2014 august, så ikke ret gammel.
Mac specs:
OSX Yosemite 10.10.3
Macbook pro "13 (medio 2012)
2.5 GHZ Intel Core 5
4GB 1600mhz DDR3
Intel HD Graphics 4000 1024mb

Mvh Frederik.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. juni 2015 - 08:42 #1
Formentlig blot en "død" process, der var så død at den ikke kunne fjernes på normal vis. Med stor sandsynlighed intet at være bekymret for. Har du prøvet at genstarte efter denne tur? - Hvis der - mod forventning - skulle være problemer igen, kan man checke diverse logs i Konsol-programmet for at se hvad det er der driller. Men især fordi du har haft maskinen kørende længe, tror jeg det blot er en enlig svale.
Avatar billede frederikKT Nybegynder
17. juni 2015 - 00:12 #2
jeg har prøvet [alt]+æbletast+[esc]  for at lukke alle programmer, det virker ikke. Det lige meget om jeg slukker pcen ved at holde sluk knappen nede, den gider ikke lukke korrekt via "styresystemet" eller hvad man nu skal sige.
Avatar billede egonspock Seniormester
17. juni 2015 - 01:08 #3
Spændende :-)

Måske kunne det være en ting som "reparer disktilladelser" kunne fikse. Har du prøvet at starte Diskværktøj og hhv. reparere disk og disktilladelser?
Avatar billede frederikKT Nybegynder
17. juni 2015 - 17:40 #4
Jeg takker mange gange for din hjælp! :) Det hjalp at reparer disken! :)