Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2015 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RSS feed

Jeg har installeret en "Desktop RSS ticker" som kører fint i toppen af min skærm - men det er ikke lykkedes mig at finde hvad jeg gerne ville have til at køre deroppe: Aktiekurserne (de danske, CO20).
Er der nogen her der kan finde disse til mig, så jeg kan lægge dem ind på min rss?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 16:22 #1
det finder du ikke - men borsen.dk har da en side med data, og med lidt kode kan du trække dem ud og sende til din læser. Uden 49kr/md abonnement vil kurser være forsinket 15 minutter (det gør andre også).
Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2015 - 16:57 #2
Okay..."med lidt kode"...hvordan?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 17:07 #3
du sætter en xampp-server op, og laver en php-side, der læser koder fra fx borsen.dk's kurs-side. Så plukker du data ud, og skriver dem ned i en rss-fil, som din læser så kan bruge.
https://www.apachefriends.org/download.html

jeg har selv win8.1, og bruger app 'finans' og i den lagt c20 ind i rækkefølge. Så kan jeg med et klik på den se kurser (stadig 15 min forsinket).
Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2015 - 18:24 #4
Hm. det må jeg prøve mig frem med - når jeg har en halv dag til overs...bare utroligt, at der ikke findes et simpelt rss link, man bare kan indsætte, på sådant noget indlysende noget som aktiekurserne...
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2015 - 18:36 #5
Det gør der også. Men børserne vælger at sælge data dyrt til banker og aktiehandlere. Og der er ingen, der vil give det væk. Derfor er der de 15 minutters forsinkelse på alle data til os dummies. Ellers kunne vi jo vide det samme som bankerne, og derved selv handle.
Avatar billede ps76 Forsker
04. august 2015 - 10:40 #6
Vil du have point claes?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2015 - 11:30 #7
Bare luk selv.
Avatar billede ps76 Forsker
04. august 2015 - 11:41 #8
ok tak