Avatar billede dogtown Seniormester
22. juni 2015 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme data fra eb query

Jeg har en database hvor jeg blandt andet skal beregne alder på en person.
Der har jeg benyttet en query med Datediff, som beregner år mellem to poster [Dato] og [F_dato]. Så lang så godt.
Denne værdi ønsker jeg at gemme i samme tabel under eller i [Alder].

Har søgt og "Gogglet" i det store og det brede. Med mange forskellige variationer i søgetekst. Har også søgt og har læst ti sider her inde uden at kunne se det jeg skal bruge. Det skal dog siges jeg er ret uerfaren, så måske jeg har læst noget jeg ikke har forstået :-( :-0
Jeg benytter Access 2010.
Avatar billede mugs Novice
22. juni 2015 - 20:21 #1
Det er forkert at gemme beregnede udtryk i en tabel. Alderen er jo ikke statisk og bliver genberegnet når queryen køres.

Når det er sagt, kan du trække udtrykket ind i en formular, og ved formularens current hændelse skrive:

Me.alder = me.udtryk1
Avatar billede dogtown Seniormester
22. juni 2015 - 22:57 #2
OK! Takker!
Så skal du sende et svar som jeg kan give point på ikke??
Avatar billede mugs Novice
22. juni 2015 - 23:03 #3
Tak for point.