Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juni 2015 - 23:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Det første bogstav i ordet skal skrives med stort

Hvis en bruger skriver et ord, som burde starte med stort, men vedkommende har skrevet det første bogstav med småt, kan det styles v.hj.a. CSS. Men jeg kan ikke huske. Er der nogen, der kan huske hvordan det skrives i CSS?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2015 - 23:29 #1
Hmn, hvis den besøgende ikke selv skriver det med stort, burde man måske lade være med ar pille i det. Men ellers er der vist noget af dette, der burde virke: http://stackoverflow.com/questions/5577364/make-the-first-character-uppercase-in-css
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. juni 2015 - 23:56 #2
Det var text-transform: capitalize;

Takker, Erik :) Smider du et svar?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juni 2015 - 00:00 #3
Og du har forøvrigt ret. Men ordet vil forekomme i en sætning, hvor jeg kan benytte LCase. Midt inde i en sætning skal det skrives med småt. Og det skal også stå først i en tabel. Så kan jeg bruge text-transform dér :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2015 - 00:02 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak. Læg selv et svar, og accepter dit eget svar.
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juni 2015 - 00:03 #5
Ah, jeg kan huske nu, du er ikke interesseret i point, ligesom jeg selv. Men så vil jeg takke mange gange for hjælpen, i det mindste :)
Avatar billede SofieStudsgaard Nybegynder
24. juni 2015 - 21:52 #6
Tak det var også brugbart for mig, :)