Avatar billede dani9618 Nybegynder
25. juni 2015 - 18:30 Der er 3 kommentarer

Mit onboard (det som er indbygget i bundkortet) lydkort virker ikke! Er der nogle som har en løsning?

Hej Eksperter!

Jeg har et stort problem, som jeg håber i kan hjælper mig med.

Her for noget tid siden prøvede jeg at sætte et ny netkort i pc'en, og efter det, virker mit lydkort ikke mere, altså jeg kan se den i enhedshåndtering :(

Kan det evt. være en ledning som er faldet ud i bundkortet ? Alt andet virker?

Jeg har prøvede at opdatere driveren til den, men uden held.
Jeg har også prøvet et geninstaller windows, men uden held.

Bliver jeg nød til at købe et nyt lydkort?

Hvis ja, er der så et godt og billigt et i kan anbefale (pci eller pci-E)

Tak på forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede kimtheman Novice
25. juni 2015 - 23:36 #1
Det kan være du har ramt det da du monterede det nye netkort. Så det ikke sætter helt i soklen.

Så tjek om det er skubbet helt i bund.

Ellers vil jeg ikke mene det kan betale sig at rode i rent tidsmæssigt. Da det højst sandsynligt er i stykker.

Der findes rigtig mange forskellige lydkort. Og også til billige priser. Så det kommer lidt an på ens egne krav til lydkortet.

Eller findes der mange her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/lydkort.aspx?tilslutning=%5BPCI%2CPCI+Express%2CPCI+Express+1.1+x1%2CPCI+Express+x1%5D&dac-oploesning=(gte+24)&instock=Ja&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List

Mvh. Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juni 2015 - 07:30 #2
Prøv at gå i Bios og kontroller at du har alle enheder aktiveret  se også om du i din bios onder lyn kan aktivere Begge Systemer
http://gratisupload.dk/f/8sc0ndk260/
Avatar billede dani9618 Nybegynder
26. juni 2015 - 19:50 #3
Hej :)
Det hjalp desværre ikke :(
Så er der vel ikke andet for, end at købe et nyt.

Men i skal have mange tak for hjælpen

MVH.
Daniel Nielsen