Avatar billede tiger_dk Mester
25. juni 2015 - 21:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spejlreflekskamera med på tur !

Hej !

Jeg har et spørgsmål, jeg godt tænke mig at høre, om nogen har nogen gode råd til det her. Her om et par mdr., skal jeg nemlig en tur til Canada, og i den henseende har jeg et spejlrefleks kamera, og det kunne jeg virkelig godt kunne tænke mig, at have med. Men kan godt pakke sådan en ned i en kuffert, nu er jo således når det ligger i lastrummet på et fly, så når man jo op i 10-11 km højde, og der er der jo en stort tryk, også er der også mega koldt !

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede Acerlap Nybegynder
25. juni 2015 - 22:43 #1
Nu er der ikke stort tryk i den højde,.. nærmere det omvendte,
- den udvendige temperatur ligger omkring -/minus 50 grader
temperaturen alene, ville ødelægge temmelig mange ting.

men du kan være ganske rolig,
har selv mit SLR kamera, + andre 'følsomme' effekter med i check-in kufferten,
helt uden problemer. ;-)

læs "Citat"
I alle større airlinere er lastrummene både trykrejst og temperede.
Temperaturen kan variere lidt fra flytype til flytype.
På visse typer kan man selv regulere temperaturen, og på andre er det automatisk.
Typisk bliver luften fra kabinen ført ned gennem lastrummene,
og til sidst ud bagerst i flyveren, via outflowvalven. Der er altså ikke seperate varmesystemer,
men temperaturen holdes altså oppe ved hjælp af luft fra kabinen.
Trykket holdes på samme måde oppe.

Lastrummene bruges også til andet end kufferter osv. Tit og ofte er der bla.levende dyr i lasten.
Det nytter det jo ikke rigtig hvis fru Jensen får lille Fido tilbage i stivfrossen tilstand..
Eller at jeres teknikere´s Whiskey er bundfrossen.....

Hilsen Ras

http://www.pilots.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5338

+
"FAKTA: Et fly har typisk 2-4 lastrum. Trykket er det samme som i kabinen,
og temperaturen holdes lidt over frysepunktet.
Hvis et af lastrummene bruges til transport af levende dyr,
kan kaptajnen via en termostat regulere temperaturen.
Ved store fly er bagage og fragt pakket i små containere, som køres ind på skinner.
Ved mindre og mellemstore fly lastes bagage og fragt stykvis med håndkraft."

http://www.rejser.net/rejseforberedelser/farlig-bagage.shtml

ellers prøv google - fly lastrum temperatur -
Avatar billede tiger_dk Mester
25. juni 2015 - 22:52 #2
tak for oplysningerne, så kan jeg være mere rolig ! jeg viste bare ikke hvordan det var med sådan noget, med tryk osv. !

Hvad så med, noget så skøbelig som fldeøoller, det er nemlig fordi, at dem jeg skal besøge i Canada er tosset med flødeboller, og dem kan man nemlig rigtig få der over, og jeg vil tage nogen med, så er det lige hvordan de skal pakkes for at undgår de siger spalsh!. Skal de være i en speciel kasse eller i  et rør,  i kufferten !
Avatar billede Beach Mester
25. juni 2015 - 23:38 #3
Tjek først om du overhovedet må indføre fødevarer til Canada

//Beach
Avatar billede Acerlap Nybegynder
26. juni 2015 - 00:37 #4
Ja som @beach også påpeger,

ellers prøv igen google - fødevarer fly canada -
det giver 24.900.000 resultater på min PC

fx denne, med mange andre gode tips / råd vedr. indrejse til Canada.
- ser ud til at være mange ting at være OBS på.

http://politiken.dk/rejser/nyheder/flyoglufthavne/ECE1431968/8-vigtige-tips-saadan-undgaar-du-at-komme-i-klemme-naar-du-skal-rejse-til-usa/

bl.a :
Mulig faldgrube:
Lad være med at tage fødevarer med til USA. Ifølge Lars Mørk kan selv en uskyldig omgang rugbrødsmel til en eksildansker i USA eller de hjemmebragte bananer og æbler, du ikke fik spist om bord, skabe problemer.

.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juni 2015 - 21:20 #5
Angående flødeboller og fødevare generelt.

Så har jeg set i TV de lufthavns programmer der ofte er, både fra Australien, USA og Canada.

Og hvis man skal gå ud fra disse programmer, så er der en streng fødevarekontrol også i Canada.

De programmer er sikkert overdramatiserede.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. juni 2015 - 14:12 #6
Jeg kan så sige vedr. flødeboller, så må man godt det. Vi havde nogen canadiere på besøg sidste år, og de have nogen med hjem uden problemer, og sidste vi var der over havde vi også nogen med, uden problemer. Det var, hvis nogen havde nogen gode råd, mht. til at pakke dem, de er jo en del skrøbelig, jeg har tænkt på et rør, sådan et til plakater !
Avatar billede tiger_dk Mester
28. juni 2015 - 21:52 #7
Avatar billede tiger_dk Mester
08. juli 2015 - 13:44 #8
er der nogen der vil have point ? Smid et svar i så fald. Der er lukketid her !
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juli 2015 - 10:47 #9
lukketid !