Avatar billede kristian8520 Nybegynder
26. juni 2015 - 11:47 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at komme på internettet efter geninstallering af vista fra cd

Hej pc panik

Jeg ville i går geninstallerer Windows vista (fra cd) på min gamle stationær, da den efterhånden var blevet meget langsom, og der lå en masse programmer som jeg ikke brugte mere, så ja jeg mente at det var nok det bedste at gøre. Nu har jeg så fået det gjort, men den vil ikke gå på nettet så jeg kan ikke få alle drivere osv. Den kan slet ikke finde noget netværk og tænker at det nok skyldes, at man skal installere en driver netværkskortet (LAN-forbindelse) igen. Jeg har forsøgt at finde en Ethernet driver til vista på min bærbar, men det hjælper ikke rigtig. mener at ethernet driveren er fra realtek Hvad gør jeg for at få adgang til nettet med LAN kabel?

PS.
- Netværksregistrering og fildeling er slået til.
- Systemtype 64 bit
- Qaud core 2,40 Ghz
- Intel(R) Core(TM)2
Avatar billede kimtheman Novice
26. juni 2015 - 11:51 #1
Hvad model er din bærbar (skriv model nummer osv)

Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2015 - 12:14 #2
det er den fulde modelbetegnelse på den pc, du geninstallerede, vi skal bruge.
Avatar billede kristian8520 Nybegynder
28. juni 2015 - 16:23 #3
Jamen der er da ingen model betegnelse når det er en stationær pc. Den er jo bygget op af forskellige komponenter :)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2015 - 16:35 #4
Navn på motherboard. Brug fx https://www.piriform.com/speccy så kan du få detaljer om pc uden at åbne den.
Avatar billede kristian8520 Nybegynder
28. juni 2015 - 17:34 #5
Fandt ud af at der stod et nr. på bundkortet og søgte på det og fandt en net driver til det, så nu fungere det igen ellers mange tak for hjælpen :)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2015 - 18:00 #6
Ok. Læg et svar selv og accepter det, så spg lukkes.