Avatar billede epson1670 Nybegynder
28. juni 2015 - 19:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Extender, repeater, router, to eller en SSID?

Jeg installerede en extender for min bror. Her oplevede jeg, at tre forskellige smartphones hang uhjælpeligt fast i et dårligt signal, når man bevægede sig rundt i bygningen. Det kræver åbenbart en app for at tvinge dem til at skifte fra et dårligt signal til et bedre. Går ud fra, at bærbare computer kan have samme problem?

Hjælper det at købe en repeater, der kan klone SSID'en, eller kable sig hen til en ekstra router, hvor man kloner SSID'en trådløst?

Hvis man kloner SSID'en, så virker det umiddelbart kun brugervenligt i forhold til, at der kun er et enkelt brugernavn og password, men desværre ingen mulighed for at skifte væk det dårlige signal, hvis enheden har en dårlig wifi-styring. Derfor skal man have en eller to SSID'er?
Avatar billede epson1670 Nybegynder
03. juli 2015 - 07:48 #1
Efter en snak med hardwareforhandlere, så kunne de bekræfte, at det er bedst med wifisignaler, der har forskelligt navn, så man kan skifte fra dårligt til godt signal.

Netgear anfaler det. Klonede signaler/en repeater er håbløs, hvis der er mange mobile enheder i en mindre virksomhed, idet de skal konfigureres til at skifte signal automatisk, fx skal en smartphone have en app til formålet.

Hører  gerne modargumenter, inden jeg lukker emnet
Avatar billede epson1670 Nybegynder
03. juli 2015 - 12:38 #2
Tilsynelande ingen input.