Avatar billede TheresaD Juniormester
29. juni 2015 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

automatisk overføre data fra en celle i et regneark til et andet

Jeg har fx 100 regneark hvor der i 7 celler som jeg gerne vil overføre til et master regneark.

Hvordan gøres dette nemmest?

I de 100 regneark har hvert produkt i arket et unikt nr.
Jeg ønsker så at de 7 celler skal overføres til Master regnearket ud for det unikke produkt nr.

Fx;
Regnearkene skal overføre celle H5, H8, H9, H12, H15,H21 og H25 til Master regnearket.

Regneark1 har produkt 101
Regneark2 har produkt 102
Regneark3 har produkt 103
osv.

I Master regnearket vil jeg have de 7 celler ud for den række produktet er på

produkt 101 er på række 4
produkt 102 er på række 5
produkt 103 er på række 6
osv.

Hvordan løses dette nemmest?
Avatar billede natkatten Mester
29. juni 2015 - 19:08 #1
Umiddelbart vil jeg mene, at det lettest gøres ved:

1. at strukturere dine ark efter en fast skabelon. Dvs. f.eks. døbe de enkelte regneark efter produktnavnene. Dvs. at de skal hedde f.eks. 101, 102 etc. Alternativt kan laves en opslagstabel, der fortæller, hvor produkterne befinder sig: Ark1 = 101, Ark2 = 102 etc. Lav dette i to kolonner og benyt derefter en opslagsfunktion.
2. Enten at lave en makro, der overfører de forskellige celler til de rigtige rækker. Denne løsning vil jeg selv foretrække.
3. Eller eventuelt at lave en formelbaseret løsning.

NB: Det er muligt vha. f.eks. en makro hurtigt at oprette og navngive arkene som indikeret.
Avatar billede natkatten Mester
29. juni 2015 - 19:19 #2
Hmm, så lavede jeg alligevel en hurtig formelbaseret løsning vha. INDIREKTE. Se eksemplet her:

http://gratisupload.dk/f/8sd9wdfju0/
Avatar billede TheresaD Juniormester
30. juni 2015 - 08:42 #3
Problemet er at det er 100 selvstændige regneark. som er gemt hver deres mappe.

stigen hedder:

F:\P-101\budgetopfølgning\P-101 - budgetopfølgning.xlsm
F:\P-102\budgetopfølgning\P-102 - budgetopfølgning.xlsm
F:\P-103\budgetopfølgning\P-103 - budgetopfølgning.xlsm
osv.

Jeg tænker om det er muligt at lave en makro som er i alle de 100 regneark, som gør at når man kører makroen, så åbner den selv Master arket og udfylder automatisk den række hvor det samme produkt nr. står.

eller er der andre smarte løsninger
Avatar billede TheresaD Juniormester
17. februar 2016 - 10:31 #4
Lukker den