Avatar billede punka1899 Nybegynder
01. juli 2015 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Teste PHP script

Hej Eksperter,

det skal lige siges jeg har absolut ingen forstand på php/programmering.

Men nuvel - vi prøver med et spørgsmål. Min udvikler har lavet et php script hvor jeg skal "poste" en kode til en website.

Har googlet lidt og kan ikke rigtigt finde noget software hvori jeg kan teste dette script og se hvilket "svar" jeg får.

Er der nogle gode (simple) værktøjer jeg kan bruge i windows for at kopiere og indsætte dette script for at se om det virker efter hensigten.

Pft.
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juli 2015 - 13:10 #1
Avatar billede punka1899 Nybegynder
01. juli 2015 - 13:20 #2
tak - men jeg skal sende den til en specifik URL - hvor kan jeg indsætte den henne?
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juli 2015 - 13:28 #3
Tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål. Hvad er det for en "den" du skal "sende"?
Avatar billede punka1899 Nybegynder
01. juli 2015 - 13:33 #4
Sende forespørgslen - også skulle jeg gerne få et retursvar somehow?

<?php

$json = array("portal" => "DKWWFCOPEN",
              "username" => "jdaniels",
              "password" => "Whiskey",
              "apikey" => "", // empty for now
              "commands" => array(array("command" => "GetCountriesAndLocations"),
                                    array("command" => "GetPackageTypes"),
                                    array("command" => "GetCurrencies"),
                                    array("command" => "GetUnits")
                                  )
);

$d = file_get_contents("https://portal.geodiswilson.com/api/endpoint.php?json=".json_encode($json));
$d = json_decode($d, true);
if ($d['status'] != 1)  exit('failed: '.$d['msg']);
print_r($d);

?>
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juli 2015 - 15:21 #5
Man kan godt køre denne kode i begge de nævnte test-environments, men de giver begge en fejlkode:

phptester:
WARNING file_get_contents() has been disabled for security reasons on line number 14 failed:

phpfiddle:
failed: Couldn't log in with the provided credentials

Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke er helt sikker på, om det er fordi der er fejl i din kode, eller om de nævnte testmiljøer er for simple
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juli 2015 - 16:45 #6
Ved lidt nærmere eftersyn så tænker jeg, at du nok skal satse på phpfiddle. Den ser jo ud til at virke, men protesterer så over at de angivne login-detaljer ikke er korrekte -- vel sagtens fordi du har ændret dem, inden du lagde scriptet op til offentligt gennemsyn...
Avatar billede punka1899 Nybegynder
29. september 2015 - 00:27 #7
bedre sent end aldrig :)

svar med "pint" ...
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2015 - 10:28 #8
Jeps, og hermed bedre et sent svar end aldrig ;)