Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 15:34 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Email svindel

Jeg håber, der er en af jer her, der kan hjælpe med dette:
Min email konto ligger hos One.com og i morges blev jeg ganske overrasket over at modtage en svindel email sendt fra mig selv.

En eller anden klaphat (idiot) har åbenbart formået at stjæle min email adresse samt password og udsendt denne svindel email i mit navn, hvilket selvfølgelig er ret ubehageligt.
Jeg har selvfølgelig kontaktet One.com, men forventer ikke at få noget specielt god support/hjælp derfra.
Nu har jeg selvfølgelig skiftet password, men hvad kan jeg ellers gøre ved dette?

mvh Erik
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 16:14 #1
Nu har jeg selvfølgelig skiftet password, men hvad kan jeg ellers gøre ved dette?

Når de har kunne stjæle dit password før - kan de også det nu !

Hvilke sikkedesprogram bruger du. Gratis antivirusprogrammere beskytter ikke imod keylogger.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2015 - 18:27 #2
# 2,4,5 Folk bruger vil Eksperten.dk for at få hjælp - ikke for at blive forvirret.

En dygtig hacker der for eksempel bruger Tor browser eller mail programmer der skjuler sin indentitet gør det umuligt for folk at finde ud af hvem der har sendt hvad - hvorfra.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2015 - 16:20 #3
Hvorfor tror du at svindlerne har hapset dit password og udsendt email fra din mail konto?

Jeg kan ikke udelukke at det er tilfaeldet, men der er vel 99.99% sandsynlighed for at den mail er sendt fra en helt anden mail server bare med din email adresse i FROM feltet.

Har du checket alle headerne for at se hvilke mail servere den har vaeret igennem?
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 16:25 #4
Tak for jeres svar.
Jeg har intet specifikt sikkerhedsprogram, jeg bruger.
Har blot Malwarebytes som jeg kører med jævne mellemrum samt Ccleaner, ellers intet andet. Kan jeg gøre noget der?

Og med hensyn til at checke header:
Jeg beklager arne_v jeg aner ikke hvad du mener og har derfor ikke chekket noget som helst.
Hvad skal jeg gøre, hvor og hvordan.????
Al hjælp værdsættes
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 16:29 #5
Til arne_v
Ja, det kan godt tænkes at det er sket sådan, men hvis det er tilfældet, så vil jeg vel modtage alle de her svindelmails eller hva?

Forleden nat duede mit password til min email lige pludselig ikke mere og jeg var nødt til at skifte det, kan det være der, det er sket?
At der har siddet en klaphat i baggrunden og fisket passwordet?
Aner intet om det her....
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2015 - 16:35 #6
Mange email programmer kan vise alle de originale mail headere.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2015 - 16:35 #7
Du modtager kun de emails hvor din adresse er i TO.
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 17:11 #8
På min hjemmeside www.zerious.dk har jeg en kontakt formular.
Kan en hacker se email adressen der, når den er skrevet i php?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 17:43 #9
Har du ikke et antivirusprogram på computeren?
Det burde du jo have.
Prøv at køre en tur med Adwcleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Samt en tur med Malwarebytes og CCleaner som du har
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 17:54 #10
ok. Henter det og installerer det, vender tilbage
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 17:58 #11
Den har scannet færdig og efter det trykkede jeg Clean og hvad så derfra?
Der er en logfil, men den er mega stor???
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 18:07 #12
220661:
Hvad i himlens navn er det her???

Jeg kopierer kun LIDT af den log programmet har dannet, men hvad har den lavet???

AdwCleaner v4.207 - Logfile created 02/07/2015 at 18:01:55
# Updated 21/06/2015 by Xplode
# Database : 2015-07-02.1 [Server]
# Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64)
# Username : Erik - ERIK-TOSH
# Running from : C:\Data\Hentede filer\adwcleaner_4.207.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : vToolbarUpdater18.5.0

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\apn
Folder Deleted : C:\ProgramData\Ask
Folder Deleted : C:\ProgramData\AVG Secure Search
Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\ParetoLogic
Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\ProgramData\SweetIM
Folder Deleted : C:\ProgramData\Tarma Installer
Folder Deleted : C:\ProgramData\WPM
Folder Deleted : C:\ProgramData\Avg_Update_0814tb
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Common Files\337
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Local\AVG Secure Search
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Local\genienext
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Local\Mobogenie
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Local\PackageAware
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\LocalLow\AVG Secure Search
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Roaming\DriverCure
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Roaming\ParetoLogic
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Systweak
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Roaming\DriverFinder
Folder Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\ndibdjnfmopecpmkdieinmbadjfpblof
File Deleted : C:\Users\Erik\daemonprocess.txt
File Deleted : C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\browser\searchplugins\avg-secure-search.xml
File Deleted : C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\Erik\user.js
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 18:15 #13
Programmet her fjerner adware der lister sig ind på computeren når man bruget nettet. Har man ikke brugt programmet før kan loggen blive meget lang. Det fjerner også typisk irritation med sider der bare popper op uanmeldt. Jeg har brugt og henvist til programmet i en del år efterhånden, og det har hjulpet mange brugere herinde.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 18:16 #14
#10 formoder du genstartede computeren når den bad om det?
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 18:23 #15
Den bad ikke om det, gjorde det selv.
Ved du om en hacker kan læse mit php script, der indeholder min email på min hjemmeside - og hvad kan jeg gøre fremover?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 18:35 #16
#14 Kender desværre ikke noget til dette, så her vil jeg lade andre råde dig.

Kan kun råde til at have et antivirusprogram kørende, og evt Malwarebytes pro ved siden af der holder øje med de sider man besøger.
Jeg ved at Malwarebytes lukker ned for rigtig mange sider. Men 100% gardere sig kan man jo ikke.
Problemet er jo nok man ikke se skeptisk nok før man trykker på et link. Det er her den største fejl sker desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 18:36 #17
En adblocker er heller ikke et dårligt valg :-)
Avatar billede ej147 Nybegynder
02. juli 2015 - 19:01 #18
220661:
Ok og tusind tak for hjælpen, vil bruge det program du har anbefalet fremover.
Smid venligst et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2015 - 19:32 #19
Velbekomme.
Svar.
Avatar billede Jannickhess Professor
02. juli 2015 - 23:51 #20
Hvis man gerne vil modtage hjælp fra proff
kan man f.eks betale 119 pr mdr. for support helt indtil kl 22:00

sø selv efter dem, da jeg ikke tro at jeg må "reklamere for nogen herinde

JH
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2015 - 04:48 #21
@#15

Jeg formoder at folk foretraekker forvirrende men korrekte svar fremfor krystalklare forkerte svar.
Avatar billede f-arn Guru
03. juli 2015 - 06:26 #22
Jeg formoder at folk foretraekker forvirrende men korrekte svar fremfor krystalklare forkerte svar.

ROFLOL
Avatar billede wanttogeek Nybegynder
20. juli 2015 - 13:47 #23
Har du en hjemmeside hos One.com ? eller bruges den kun som mail? Har du checket mailheaderen fra den mail du har modtaget ? det kan afsløde om nogen har logget på din mail eller blot spoofet den.

I såfald der er sendt en mail fra din konto, så har one.com sikkert en log med hvem der har været logget ind.

bare en tanke :)