Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
02. juli 2015 - 23:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Facebook-gruppen kan ikke findes

Mit problem ligner andres, men jeg har endnu ikke fundet en løsning. Måske nogen her inde kan hjælpe?

Jeg har oprettet en Facebook-gruppe, der hedder NFC U8 og linket er:  https://www.facebook.com/groups/1409275942736364/

Jeg kunne godt tænke mig, at folk kunne finde min gruppe, når de søgte på NFC U8, men folk der ikke er venner med mig, kan ikke se siden på Facebook.

Den er oprettet som en lukket gruppe, men hvor alle burde have mulighed for at søge og finde gruppen og ansøge om at blive medlem.

Jeg er blevet klar over, at det har noget med antallet af medlemmer og venners venner, samt antallet af likes, i forhold til hvem der kan se siden. Men det hjælper mig ikke her i opstartsfasen. Jeg oprettede siden med kun én ven fra min egen liste. De øvrige 50-80 personer, der skal være en del af siden er ikke på min venneliste.

Har nogen et godt råd til, hvordan jeg får gjort siden søgbar?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2015 - 08:35 #1
Opret en facebook bruger hvor du ikke piller ved dens indstillinger og opret gruppen igennem den. Derefter burde den være synlig for alle..

Sådan løste jeg dette dilemma.. Ens brugers indstillinger gør sig gældende for gruppen den opretter. Du kan gøre dig selv til admin og så er der 2 admins (jeg ved ikke om det har negativ påvirkning at fjerne den første admin)
Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
03. juli 2015 - 14:48 #2
Mange tak for svaret. Din forklaring giver mening, og det kan måske ende med at blive løsningen at oprette gruppen igen. Jeg ville bare ønske, at jeg ikke skulle starte forfra, da jeg allerede har lagt over 100 billeder ind,  og sendt linket ud til de folk, som jeg har kunne finde på Facebook.

Er der mon nogen, der har en løsning på, hvordan man kan få en gruppe til at være synlig for alle, uden at skulle starte forfra? Måske ved at ændre nogle ting i ens privatindstillinger?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2015 - 15:19 #3
Det er bare et godt råd, men lav en hjemmeside og hold den opdateret.. smid så links på facebook gruppen..

Jeg har hørt om folk der har satset alt på facebook og pludseligt var deres gruppe/side slettet.. og alt gik tabt fordi man undlod at erkende at man selv har et ansvar for ens digitale liv..
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2015 - 16:10 #4
Har nogen et godt råd til, hvordan jeg får gjort siden søgbar

http://lmgtfy.com/?q=facebook+gruppe+s%C3%B8gning
Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
03. juli 2015 - 16:45 #5
Ja, tak for det gode råd. Så må jeg i gang med at oprette en hjemmeside, og tage ansvar for mit digitale liv :-) Eller oprette siden på ny, alt efter hvad der er mest omstændigt. Jeg håbede, at der var en mere simpel løsning (et par klik på nogle indstillinger måske) men jeg er glad for, at du ville hjælpe :-)

Hov!  Pixxel, var det et lille sarkastisk indlæg? Var  det nu også nødvendigt? Et hint til at jeg bare kunne Google mig til svaret... Det har jeg forsøgt. Og Ja, jeg synes at det var svært, at finde en brugbar løsning. Prøv selv. Jeg er muligvis ikke så klog, som dig, men det er jo også derfor at jeg beder om hjælp her inde.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2015 - 14:56 #6
Jeg ved godt det kan misforstås som et sarkastisk indlæg - jeg er bare træt af at svare på samme måde hver gang ;-) Det var bare for at sætte lidt kulør på tilværelsen og lidt spas.
Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
05. juli 2015 - 18:42 #7
Kulør på tilværelsen er fint. Dit indlæg er også sjovt. Ikke så nyttigt, men opfindsomt :-)
Har du et foreslag til at løse ovenstående problematik?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 16:55 #8
Prøv at sætte flueben så andre søgemaskiner kan linke til siden ( hvis det ikke er der ).

Se billed. det tager åbenbart et par dage før det slår i gennem.
http://i.imgur.com/wUD6qSV.png
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2015 - 17:40 #9
Men der er jo utrolig meget på internettet der hedder noget med NFC Nykøbing FC !!
Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
07. juli 2015 - 08:33 #10
Tusind tak :-) Fluebenet var ikke sat til, men det er det nu.
Og så venter jeg lige et par dage, for at se om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2015 - 16:17 #11
Super ;-)
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2015 - 16:37 #12
Måske kan det hjælpe
http://i.imgur.com/D9fCUXj.png
Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
21. juli 2015 - 02:45 #13
Tak for forslaget, og fordi du vendte tilbage :-)

Beklager sent svar (har været udenlands). Ja, det kunne jeg prøve, men jeg er jo ikke så interesseret i selv at hedde NFC U8 som mit fremtidige Facebooknavn. Er det ikke det, der sker, hvis jeg ændrer på brugernavnet?
Det er jo kun gruppen og ikke mig selv, jeg vil have at Facebook skal kunne finde under navnet NFC U8.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2015 - 11:00 #14
Det er jo kun gruppen og ikke mig selv, jeg vil have at Facebook skal kunne finde under navnet NFC U8.

Så bliver det måske nødvendig at lave en ny facebook konto / profil og give den navnet.
Avatar billede LailaNielsen Nybegynder
01. september 2015 - 00:19 #15
Jeg er kommet i gang med Facebook-gruppen. Løsningen var blot en lille variant af det første forslag. Jeg oprettede en Facebook-bruger, og gjorde den til "medadministrator". Således at gruppen nu kører med to administratorer. Det virker.
(Jeg har bare omdøbt gruppen til NFC U9)

Jeg behøvede altså ikke ligefrem, at starte forfra, og oprette gruppen igennem min nye Facebook-bruger, hvilket sparede mig for en del besvær. Måske har det også hjulpet, at sætte flueben, så andre søgemaskiner kan finde den. Lige som svaret i det første løsningsforslag, ved jeg heller ikke, om det har negativ virkning, at fjerne første admin. Jeg har ikke haft lyst til at prøve, nu hvor det endelig virker.

Mange tak for jeres hjælp og tid begge to.