Avatar billede Romski Nybegynder
03. juli 2015 - 15:29 Der er 3 kommentarer

Nyt grafikkort, men hvilket ?

!Hola eksperter!

Jeg har været på udkig efter et nyt grafikkort, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Pris lejet ligger på omkring de 1500kr.-
Hvilke et af nedenstående ville i vælge, hvis det skulle bruges til gaming, og er der evt. andre kort som i kan anbefale i samme prisleje (1500kr.)

- Nvidia Geforce GTX 750ti
- AMD Radeon HD R9 270
- AMD Radeon HD R7 370

Ps. Skulle man evt. vente lidt med at købe ny GPU, eftersom der rygter om, at Nvidia snart vil lancere et Geforce GTX 950ti, som skulle performe, som 960 men til en billigere penge.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2015 - 15:47 #1
http://www.hwcompare.com/18409/geforce-gtx-750-ti-vs-geforce-gtx-960/

http://www.edbpriser.dk/grafikkort/msi-gtx-960-2gd5-2-gb-id-9471740.aspx

Det afhænger af hvilket grafikkort du har pt.. og hvor vigtigt det er..
Ved godt 960 koster lidt mere, men det er os noget bedre..
Avatar billede Romski Nybegynder
03. juli 2015 - 16:02 #2
Lige pt køre jeg med et næsten 2 år gammel AMD Radeon HD 7770 kort med 2GB GDDR5.

Kan godt se, at GTX 960 performer meget bedre. Hmm mon ikke det bliver sådan en lille sag man skulle nappe ;)
Læste også, at R9 270 og R7 370 minder meget om hinanden, udover at 370 skulle være en lille tand hurtigere end 270'eren :P

Men jeg takker meget for hjælpen :)
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2015 - 16:41 #3
Personligt har jeg kun dårlige oplevelser med amd, men jeg ved at eftersom du er gamer så hellere give lidt mere og få ordentlig gaming ud af det..