Avatar billede bosthebi Novice
06. juli 2015 - 03:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg har installeret en seagate STT 3401A båndstation

Jeg har installeret en seagate STT 3401A båndstation på min computer med windows 7.
Når jeg går ind i enhedshåndtering kan jeg se at den har fundet båndstationen, men i windows stifinder kan jeg ikke se båndstationen.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Beach Mester
06. juli 2015 - 07:47 #1
Jeg er ikke helt sikker på at du nogen sinde får den frem i stifinder som et drev - Det er jo ikke en disk du kan skrive og læse på på samme måde som en harddisk.
Data på bånd bliver ikke gemt på samme måde som en alm. disk, men gemt i en lang rækkefølge på båndet. Derfor tager det ganske lang tid at læse og skrive små filer på båndet og det er derfor slet ikke egnet til at erstatte f.eks en harddisk.
En båndstation som den du har her skal bruges til backup hvor man skal gemme store mængder data på en gang. Du skal derfor finde dig et egnet program til dette hvor drevet er understøttet .

//B
Avatar billede bosthebi Novice
06. juli 2015 - 08:32 #2
Det var også min hensigt at bruge båndstationen til backup. Drevet sad i en Dell server som jeg har haft brugt, men som ikke længere kan anvendes. Jeg brugte båndstationen på serveren Symantic backup exec 11D. Dette program kan bruges i windows server. Kender du et program der understøtter båndstationen. Jeg har Norton Ghost, men det kan ikke finde drevet.

//SB
Avatar billede Beach Mester
06. juli 2015 - 18:19 #3
Jeg brugte selv Symantic til min DAT bånd i sin tid, og var ganske godt tilfreds med programmet.
Hvis du selv har arbejdet lidt med det, ville jeg nok anbefale dig at fortsætte den vej. Der er jo intet i vejen for at kombinere det med Ghost, altså først lave en kopi af en disk med Ghost, efterfølgende en backup af kopien med Symantic.

//B
Avatar billede bosthebi Novice
07. juli 2015 - 15:23 #4
Jeg kan ikke få lov til at installere Symantic da det er et server program. Men har Ghost installeret. Jeg tror mit problem ligger i at jeg mangler den rigtige driver til drevet. Jeg kan bare ikke finde driveren.
Kan i hjælpe mig med at finde en side hvor man ikke skal downloade et scanninigsprogram.

//SB
Avatar billede bosthebi Novice
05. august 2015 - 13:37 #5
Jeg takker for alle svar og løsningsforslag.
Har fundet en løsning
Avatar billede bosthebi Novice
05. august 2015 - 13:40 #6
Jeg takker for alle svar og løsningsforslag.
Har fundet en løsning