Avatar billede equeone Nybegynder
06. juli 2015 - 21:49 Der er 1 kommentar

No HDMI signal så snart windows booter up

Hey folkens
Jeg er løbet ind i et ret mærkeligt problem her idag og jeg brugt et par timer på at forsøge at løse det uden held.

1. Min Pc har stået tændt natten over, og da jeg i dag åbner et spil jeg plejer at game så er grafikken helt i kludder og jeg ligger på ca. 1 fps. Jeg rebooter min pc og forsøger igen, men stadig samme problem.

2. Jeg åbner mit tower og fjerner støv fra Cpu fan, Gpu fans og Psu fan. lukker mit tower igen og starter pc'en op. starter spillet op denne gang fryser min pc helt og jeg kan ikke engang Ctrl-alt-del eller tab ud.

3. Jeg genstarter og opdatere min grafikkort driver (Nvidia G-force 560 gt) og genstarter..

4.nu skriver min Asus monitor skriver bare "No hdmi signal"

5. Jeg skifter til Vga kabel og sætter min monitor til vga, stadig intet billede.

6. Jeg starter op i Safe mode og jeg har nu billede igen via Vga.

7. Jeg lukker PC'en ned og skifter til hdmi og starter op i safe mode, og igen har jeg billede på min monitor.

8. Jeg lukker igen min pc og sætter hdmi kabelet i mit onboard gfx kort istedet for mit G-force og igen har jeg billede på skærmen. og det samme med Vga via mit onboard gfx kort.

9. Jeg uninstaller den grafikkort driver jeg installerede tidligere og min pc starter op helt normalt dog uden gfx driver, men uden safe mode.

10. Jeg henter og installere nyeste nvidia driver til mit kort og genstarter, nu skriver min pc bare no hmdi signal igen, har også prøvet med Vga og det er det samme.

Der var også et tidpunkt hvor windows 7 slet ikke ville boote videre end til at skrive "Starting windows" og så var den bare stuck der, kan ikke huske præcis hvor i rækkefølgen det var.. Men mener det var efter jeg opdaterede gfx driver første gang.. Forresten har jeg også prøvet at skifte slots til mine ram, men hjalp lige lidt da den ikke ville boote windows..

Håber der er nogle der kan hjælpe

Mine specs:
Intel i5-4690k
Msi z87-g45 gaming
Nvidia G-force 560 gtx
8 gb ram
Windows 7 64bit ultimate
Avatar billede equeone Nybegynder
07. juli 2015 - 13:00 #1
Update: Okay efter at ha siddet hele natten og rodet med mit no signal problem er jeg kommet frem til en midlertidigt løsning..

Jeg åbnede mit tower igen og double tjekkede at alle stik sad ordenligt og så startede den op via HDMI..
Men så snart jeg åbnede et spil, lukkede skærmen ned og jeg fik igen no hdmi signal.. Jeg hentede Furmark3d benchmark for at lave en stress test på min Gpu efter efter ca 30sec og ca 50 grader gik skærmen i sort og jeg fik igen No HDMI signal..
Jeg tog mit grafikkort ud og satte et gammelt g-force 270 gtx i og hookede det op via Dvi og den startede op med billede med det samme. Jeg satte dernæst mit g-force 570 gtx i og min pc startede op med det samme via DVi.. Jeg kørte Furmark3d Gpu stress test igen, men denne gang slukkede min skærm ikke.. Det virker som om at så snart jeg køre noget som kræver at mit gfx kort skal arbejde lidt så går min monitor i sort og skriver no signal, men der er ingen problem når jeg tilslutter via Dvi.. Tror i at min HDMI port på kortet har en fejl?? og det er derfor at jeg mister signalet??