Avatar billede Droa Seniormester
07. juli 2015 - 11:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hostname som client har spurgt efter

Hej Eksperter.

Jeg er ret grøn inde for DNS, jeg ville gerne høre om det kunne lade sig gøre og finde ud af hvad for et hostname som en klient har spurgt efter, når de forbinder til en server.

jeg har prøvet at lave en server der udelukket kun lytter til specifikke navne.

f.eks

DnsEndPoint ep1 = new DnsEndPoint("ep1.localhost",7070);

men når jeg prøver og binde mit endpoint, får jeg en fejl i socket1.Bind(ep1)

at mit remoteep ikke kan være et dnsendpoint.

Jeg går ud fra det er fordi et et hostname ikke ligger i et socket, og et socket kun kan bestå af en ip.

Jeg er der en måde og finde ud af hvad klienten ville have fat i, eller skal de ligge i ens protokol?

på forhånd tak
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. juli 2015 - 16:01 #1
Brug ikke et fastlagt IP eller hostname, men lyt bare til alle:

socket.Bind(IPAddress.Any)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2015 - 16:37 #2
Du oensker at din server skal kunne finde ud af hvilket navn klient har brugt til at connecte for TCP generelt (ligesom HTTP virtual host)?

Det tror jeg ikke at du kan. Det skal bygges ind i din protokol.
Avatar billede Droa Seniormester
12. juli 2015 - 20:15 #3
mange tak for de 2 gode tips, selvom den med at binde ip adresserne ikke var det jeg spurgte om, finder jeg rådet meget brugbart :)

og tak arne_v for det konkrete svar, jeg gik os ud fra det var det som svaret ville ende med og være, siden domains kræver en DNS server, som ikke er en del af det traditionelle TCP/IP lookup, jeg går ud fra dette os gælder UDP?
nu hvor jeg tænker over det, ville det os være dumt og gøre en socket afhængig af de overlæggende lag, det ville med sikkerhed skabe paradokser over alt.

jeg er ked af jeg ikke fik svaret før, men jeg der lige vendt hjem idag fra en tur til udlandet, så har måtte leve uden interne i en lille uges tid, da mit wifi på hotellet valgte og gå i udu.

kommer der nogen svar ind?
hvis det er ok med dig arne_v, ville jeg gerne tilbyde moddi100 lidt af summen for hans tip?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2015 - 04:06 #4
DNS er alt IP og dermed det samme for TCP og UDP.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2015 - 04:06 #5
Svar.

Du fordeler bare som du synes giver mening.
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. juli 2015 - 22:52 #7
Og et svar herfra :)