Avatar billede Deathleecher Juniormester
07. juli 2015 - 11:40 Der er 4 kommentarer

VPN program?

Hej. Finderes der et VPN program hvor jeg kan sætte IP ind i programmet, hvorefter og sende det ud til alle mine bruger, så de bare skal trykke Connect og taste bruger navn og IP ind. Så de ikke selv skal huske IP ?
Avatar billede Slater Ekspert
07. juli 2015 - 11:52 #1
Til hvilket OS?
Ganske almindelig OpenVPN klarer det fint. Du skal bare oprette en config-fil for de IP'er der skal kunne forbindes til.
Avatar billede Deathleecher Juniormester
07. juli 2015 - 12:14 #2
Nu har jeg installeret OpenVPN og når jeg starter programmet er der nogle faste IPer sat til, hvad hedder config filen, så bare min IP står der?
Avatar billede Slater Ekspert
07. juli 2015 - 13:09 #3
Det er et stykke tid siden jeg har prøvet, og har ikke lige en VPN server at teste med desværre, men du skal oprette en .ovpn-fil i OpenVPN/config mappen hvor det er installeret, og vist nok bare skrive
remote 127.0.0.1 1234

Hvor 127.0.0.1 er IP eller domæne på serveren og 1234 er port. Hvis der kun er én .ovpn-fil i mappen, vil den automatisk forsøge at forbinde til den. Ellers skal du vælge mellem filerne i kontekstmenuen.

Mere hjælp end det kan jeg desværre ikke give. Jeg ved bare det er muligt.
Avatar billede Deathleecher Juniormester
07. juli 2015 - 13:37 #4
Har fundet ud af hvordan filen nu skal se ud sådan nogen lunde.

client

dev tap

#dev-node MyTAP  #If you renamed your TAP interface or have more than one TAP interface then remove the # at the beginning and change "MyTAP" to its name

proto udp

remote YOURHOST.dyndns.org 1194  #You will need to enter you dyndns account or static IP address here. The number following it is the port you set in the server's config

route 192.168.1.0 255.255.255.0 vpn_gateway 3  #This it the IP address scheme and subnet of your normal network your server is on.  Your router would usually be 192.168.1.1

resolv-retry infinite

nobind

persist-key

persist-tun

ca "C:\\Program Files\\OpenVPN\\easy-rsa\\keys\\ca.crt"

cert "C:\\Program Files\\OpenVPN\\easy-rsa\\keys\\client2.crt" # Change the next two lines to match the files in the keys directory.  This should be be different for each client.

key "C:\\Program Files\\OpenVPN\\easy-rsa\\keys\\client2.key"  # This file should be kept secret

ns-cert-type server

cipher BF-CBC        # Blowfish (default) encrytion

comp-lzo

verb 1

det felt ang Keys, hvad er det lige man skal sætte ind der :P=?